سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 99

با تفکیک رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری از دیگر رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته، زمان ثبت نام و لیست رشته ها به همراه نحوه ثبت نام به صورت مجزا از رشته های دیگر کنکور سراسری 99 آغاز می‌شود. در سال‌های اخیر با افزیش رشته های بدون کنکور دانشگاه و افزایش تدریجی تاثیر معدل علاقه شرکت کنندگان به این نوع دانشگاه ها بیشتر می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 99 

 رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد مختص آن دسته از داوطلبانی است که تمایل دارند براساس سوابق تحصیلی در ثبت نام بدون کنکور سراسری شرکت کنند. این دسته از داوطلبان با مطالعه دفترچه و یافتن رشته دانشگاهی مورد نظر دیگر لازم نیست در کنکور سراسری شرکت کنند.

رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری

دانشگاه‌هایی که رشته های بدون کنکور سراسری را ارائه می‌دهند شامل دوره های شبانه، روزانه، پردیس و خودگردان می‌باشند. به دلیل اینکه تحصیل در دوره های روزانه رایگان بوده و شامل هزینه ای نمی باشد به همین دلیل این رشته ها متقاضی زیادی داشته و به سرعت تکمیل ظرفیت می شوند. با این وجود داوطلبانی هستند که در دوره های روزانه پذیرش شدند ولی نیاز به پرداخت هزینه ای ندارند.

رشته های دوره نوبت دوم یا شبانه: این رشته ها موظف به پرداخت شهریه می‌باشند اما با تحصیل در این رشته می‌توانید به طور همزمان با دانشجویان دوره روزانه تحصیل کنید.

دوره پردیس خودگردان: دوره های آموزشی پردیس خودگران یکی دیگر از دانشگاه های بدون کنکور محسوب می‌شود و دانشجویان در این دانشگاه به طور مجزا با سایر دوره های به تحصیل مشغول هستند. رشته های موجود در این دانشگاه نیز مستلزم به پرداخت هزینه می‌باشد.

برای اطلاع از دانشگاه های رشته های بدون کنکور محل مورد نظر پیش از هر چیز به دفترچه مراجعه کرده و با توجه به لیست رشته های بدون کنکور موجود نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری 99

هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 99

ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری نیاز به پرداخت هزینه می‌باشد که در سال قبل این مبلغ 27500 تومان بوده اما امسال با افزایش این مبلغ هزینه ثبت نام 37000 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

با توجه به اینکه ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری در دو نوبت نیمسال مهر و بهمن انجام می‌شود. ثبت نام داوطلبین ورودی نیمسال اول به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش انجام شده، متقاضیان باید پس از دریافت دفترچه و تکمیل مدارک ثبت نام، با مطالعه سهمیه ها، قوانین و ضوابظ و همینطور اطلاع از تمامی رشته های بدون کنکور و انتخاب رشته مورد نظر باید در تاریخ اعلام شده با مراجعه به سایت مراحل ثبت نام را تکمیل کنند.

به تعویق افتادن ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

با وجود اینکه زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور مهر 99 به تعویق افتاده است. اما با اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش، ثبت نام متقاضیان بدون کنکور سازمان سنجش از 5 مرداد 99 آغاز و تا 2 شهریور ادامه داشت. و سپس با انتشار اطلاعیه تا 7 مهر تمدید شد.

زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری ورودی بهمن

همانطور که گفتیم دانشگاه های سراسری در دو دوره برای ورودی بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند. هر ساله ثبت نام ورودی دوره دوم دانشگاه های بدون کنکور از اواخر آبان آغاز شده و تا اواسط بهمن ادامه دارد. با اینکه هنوز در این خصوص اطلاعیه ای منتشر نشده اما طبق سال‌های اخیر پیش بینی می‌شود که زمان ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور نیمسال دوم 99 نیز مانند هر سال از اواخر آبان آغاز شده و در اواسط بهمن پایان می‌یابد.

زمان اعلام نتایج رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری99

با توجه به اینکه ثبت نام ورودی مهر دانشگاه سراسری 99 ابتدای مهرماه انجام می‌شود. می توان زمان تقریبی اعلام نتایج بدون کنکور را نیز مهرماه در نظر گرفت. پس از مطالعه نتایج و در صورت قبولی در یکی از رشته های انتخابی داوطلب می‌تواند برای تکمیل ثبت نام با محل دانشگاه مقصد مراجعه کند.

اعلام نتایج رشته های بدون کنکور از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود. داوطلبین باید به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات داوطلبی به نتایج دسترسی پیدا کنند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 99