سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 99

رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی چهار رشته پر طرفدار در دانشگاه های سراسری و آزاد هستند. با وجود اینکه مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 و دانشگاه سراسری 99 به صورت جداگانه انجام می‌گیرد، اما انتخاب رشته این چهار رشته برای تمامی دانشگاه ها به شکل مشترک انجام پذیر است. به عبارت دیگر متقاضیان رشته های پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد، موظف هستند تا کدرشته دانشگاه آزاد مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 99 درج کنند. با توجه به این تغییر مهم که در رابطه با انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ایجاد شده است، ضروری است تا داوطلبان اطلاعات کافی و لازم در این زمینه را به دست آورند. در این مقاله به بیان جزئیات زمان و نحوه انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 99 پرداخته شده است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 99

زمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 99

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد و انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری به شکل همزمان و ادغام شده از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد. به طور کلی بازه زمانی انتخاب رشته دانشگاه های سراسری پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری آغاز می‌شود. در این مرحله متقاضیان متناسب با رتبه اکتسابی خود اقدام به گزینش کد رشته های موردعلاقه خود می‌کنند. برای مشاهده لیست رشته های کنکور تجربی دانشگاه آزاد 99 کلیک کنید.

در سال جاری با توجه به شرایط موجود، زمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد در بازه زمانی 2 تا 5 مهر امکان پذیر بود. بدین ترتیب با توجه به تغییرات سالانه زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 ، بهتر است داوطلبان به طور مداوم پیگیر مهلت زمانی انتخاب رشته دانشگاه های سراسری باشند. قابل تأکید است که فرصت انتخاب رشته برای رشته پزشکی دانشگاه آزاد و سایر رشته های دانشگاه سراسری محدود است.برای اطلاع از مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 کلیک کنید.

نکته: زمان انتخاب رشته توسط سازمان سنجش تا 7 مهر تمدید شد.

انتخاب سایر رشته های دانشگاه آزاد

متقاضیان باید در نظر داشته باشند که تنها انتخاب رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد. بدین ترتیب برای انتخاب سایر رشته های دانشگاه آزاد، می‌بایست در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سایت سنجش این دانشگاه به آدرس azmoon.org مراجعه کرد. انتخاب رشته دانشگاه آزاد بایستی مطابق با دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 انجام شود.

نحوه انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 99

جهت انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد کافیست با چگونگی انتخاب رشته دانشگاه سراسری آشنا شد. داوطلبان پس از انتخاب کد رشته های پزشکی مورد نظر خود، می‌توانند این کدها را با اولویت دلخواه در فرم انتخاب رشته دانشگاه سراسری درج کنند. نحوه انتخاب رشته پزشکی شامل فرایند زیر است:

مراحل گام به گام

  1. مراجعه به سایت سازمان سنجش: انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می‌گیرد.
  2. دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته: در این مرحله متقاضی می‌بایست با انتخاب گزینه “دفترچه و انتخاب رشته سامانه های آزمون سراسری” اقدام به دریافت دفترچه و مطالعه دقیق محتوای آن کند. پس از دریافت این دفترچه با فشردن گزینه “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری” ورود به مرحله بعد امکان پذیر خواهد بود.
  3. مطالعه نکات مهم و اصلاحیه ها: در این مرحله قبل از ورود به سامانه انتخاب رشته، قوانین و اطلاعاتی در رابطه با فرایند انتخاب رشته در اختیار داوطلب قرار می گیرد. داوطلب می بایست این نکات را مطالعه کرده و آن را تأیید کند.
  4. ورود به سامانه انتخاب رشته: ورود به سامانه انتخاب رشته هر داوطلب با استفاده از سه روش امکان پذیر خواهد بود. برای این ورود داوطلب نیاز به اطلاعاتی همچون کد ملی، سریال ثبت نام، شماره پروند و یا شماره رهگیری خواهد داشت. برای دریافت کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 کلیک کنید.
  5. تکمیل فرم اطلاعات متقاضی: با ورود به سامانه انتخاب رشته، داوطلبان فرمی پیش روی خود خواهند داشت که بایستی آن را تکمیل کنند. برای تکمیل این فرم به اطلاعات شخصی و تحصیلی داوطلب از جمله معدل دیپلم نیاز است.
  6. تکمیل فرم انتخاب رشته: با دسترسی به فرم انتخاب رشته، داوطلبان مجاز هستند تا تعداد 150 کد رشته محل تحصیل را در آن درج کنند.
  7. تأیید نهایی و دریافت کد رهگیری: فرایند انتخاب رشته زمانی تکمیل خواهد شد که داوطلب کد رهگیری را دریافت کرده باشد.

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

هر داوطلبی باید در نظر داشته باشد که مرحله انتخاب رشته مرحله ای حساس و سرنوشت ساز است. از همین رو بهتر است انتخاب رشته با آگاهی کامل انجام گیرد. اهمیت مسئله انتخاب رشته در رابطه با انتخاب رشته دانشگاه آزاد دوچندان است. چراکه تحصیل در دانشگاه آزاد به خصوص در رشته هایی مانند رشته پزشکی نیاز به صرف هزینه خواهد داشت. در ادامه به دو مورد از نکات مهم در رابطه با انتخاب رشته دانشگاه آزاد اشاره شده است. برای اطلاع از تراز قبولی دانشگاه آزاد 99 کلیک کنید.

  • جهت انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد بهتر است معیارهایی برای اولویت بندی در نظر گرفته شود. دو مورد از این معیارها توجه به فاصله شهر محل زندگی با شهر دانشگاه مورد نظر و میزان شهریه این رشته تحصیلی است. به طور معمول در اولویت بندی کدرشته های انتخابی، رشته ها به سه دسته خوشبینانه، منطقی و بدبینانه تقسیم می‌شوند. کدرشته های پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده توسط داوطلب بایستی در کنار سایر رشته های دانشگاه سراسری در فرم انتخاب رشته درج شوند.
  • آخرین رتبه ای که برای کسب قبولی در رشته پزشکی دانشگاه آزاد نیاز است با توجه به سهمیه هر داوطلب متفاوت است. از این رو جهت اطلاع از رتبه مورد نیاز رشته پزشکی دانشگاه آزاد، بهتر است داوطلبان کارنامه پذیرش دانشجویان پزشکی سال های پیشین را مورد مطالعه قرار دهند. برای مطالعه مقاله ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 کلیک کنید.

بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد بدون کنکور 

افرادی که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 در رشته ه را دارند، دیگر نیازی به انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش را نخواهند داشت. در این روش از ثبت نام، داوطلبان مطابق با سوابق تحصیلی مورد سنجش و پذیرش قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد پذیرش پزشکی بدون کنکور 99 ندارند. از همین رو متقاضیان جهت اطلاع از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد می‌بایست دفترچه راهنمای ورود به دانشگاه آزاد را مورد مطالعه قرار دهند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 99