سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رتبه قبولی فیزیوتراپی کنکور 98

رشته فیزیوتراپی یکی از رشته‌های گروه پیراپزشکی است که در زمینه توان حرکتی اعضای بدن انسان مطالعه می‌کند. این رشته به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، یکی از رشته‌های پرطرفدار بین داوطلبان است. رشته فیزیوتراپی سالانه در دوره‌های روزانه دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف ارائه می‌شود. داوطلبان می‌توانند با توجه به رتبه‌ای که کسب کرده‌اند، اقدام به انتخاب کد رشته‌های مربوط به این رشته کنند. یکی از متداول‌ترین بحثی که بین متقاضیان انتخاب رشته مطرح است، تحصیل در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه آزاد است. به این دسته از داوطلبان باید گفت که در حال حاضر رشته فیزیوتراپی تنها در دوره‌های روزانه و پردیس خودگردان ارائه می‌شود. با توجه به رقابتی تنگاتنگی که بین متقاضیان رشته فیزیوتراپی دوره روزانه وجود دارد، در این مقاله لیست آخرین رتبه و تراز قبولی رشته فیزیوتراپی کنکور 98 دانشگاه سراسری ارائه شده است. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته فیزیوتراپی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: رتبه قبولی فیزیوتراپی کنکور 98

آخرین رتبه قبولی فیزیوتراپی کنکور 98 | روزانه

علاقه‌مندان به تحصیل در رشته فیزیوتراپی، برای رسیدن به این رشته به تلاش و ممارست بالایی نیاز دارند. رقابت گرم بین متقاضیان رشته فیزیوتراپی به این علت است که دانشگاه روزانه تنها دانشگاه ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی است. البته علاوه بر دانشگاه‌های روزانه، پردیس‌های خودگردان نیز زمینه تحصیل در رشته فیزیوتراپی را فراهم کرده‌اند. اما به دلیل شهریه بالای دانشگاه‌های پردیس خودگردان، هر داوطلبی حاضر به تحصیل در این دانشگاه‌ها نیست.

آخرین رتبه قبولی فیزیوتراپی کنکور 98 را با توجه به سهمیه مناطق به سه دسته تقسیم می‌کنند. افرادی که دوره سه سال آخر دبیرستان خود را در کلان‌شهرها سپری کرده‌اند، در دسته سهمیه منطقه 1 قرار می‌گیرند. همچنین افرادی که دوره سه سال آخر دبیرستان خود را در مراکز استان‌ها به غیر از کلان‌شهرها سپری کرده‌اند، در دسته سهمیه منطقه 2 قرار می‌گیرند. و در نهایت داوطلبانی که دوره سه سال آخر دبیرستان خود را در شهرستان‌های کوچک و محروم تحصیل کرده‌اند، از سهمیه منطقه 3 برخوردار خواهند بود. در ادامه آخرین رتبه قبولی فیزیوتراپی کنکور 98 برای سهمیه مناطق 1، 2 و 3 ارائه شده است.

بخوانید: انتخاب رشته کنکور 1400

 

منطقه 1 | رتبه قبولی فیزیوتراپی کنکور 98

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران 1418
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران 1986
دانشگاه علوم پزشکی مشهد 1699
دانشگاه علوم پزشکی مشهد 2829
دانشگاه علوم پزشکی تبریز 1698
دانشگاه علوم پزشکی شیراز 1875
دانشگاه علوم پزشکی شیراز 2895
دانشگاه علوم پزشکی ایران 2076
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران 2210
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 2589
دانشگاه علوم پزشکی بابل 2695
دانشگاه علوم پزشکی بابل 2725

 

منطقه 2 | رتبه قبولی فیزیوتراپی کنکور 98

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه علوم پزشکی تهران 2119
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران 3000
دانشگاه علوم پزشکی تهران 3869
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران 2468
دانشگاه علوم پزشکی ایران 2986
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 3368
دانشگاه علوم پزشکی تبریز 3649
دانشگاه علوم پزشکی شیراز 3790
دانشگاه علوم پزشکی مشهد 4190

 

منطقه 3 | رتبه قبولی فیزیوتراپی کنکور 98

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه علوم پزشکی تهران 1180
دانشگاه علوم پزشکی تهران 2389
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران 1490
دانشگاه علوم پزشکی ایران 1278
دانشگاه علوم پزشکی شیراز 1650
دانشگاه علوم پزشکی مشهد 1935
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران 2270
دانشگاه علوم پزشکی تبریز 2435

بخوانید: رتبه و تراز انتخاب رشته

 

مشاوره انتخاب رشته فیزیوتراپی

همانطورکه گفته شد تحصیل در رشته فیزیوتراپی تنها در دانشگاه‌های روزانه و پردیس خودگردان امکان‌پذیر است. از طرفی می‌دانیم که ظرفیت پذیرش هر رشته در هر دانشگاهی محدود است. بنابراین طبیعی است که کسب رتبه قبولی برای رشته پرطرفدار فیزیوتراپی دشوار به نظر برسد. اما با این وجود باید گفت که کسب این رتبه قبولی نشدنی نیست و تنها نیاز به برنامه‌ریزی با کیفیت دارد.

دریافت مشاوره قبولی در رشته فیزیوتراپی یکی از راهکارهای اصلی رسیدن به رشته فیزیوتراپی در دانشگاه مورد نظر است. در حال حاضر مشاوران انتخاب رشته دانتل این زمینه را فراهم کرده‌اند که تمام راهنمایی‌های لازم در رابطه با برنامه‌ریزی برای مطالعه و نحوه انتخاب رشته جهت رسیدن به رشته فیزیوتراپی را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

بخوانید: مشاوره انتخاب رشته کنکور 1400

 

سوالات متداول

  1. برای قبول شدن در رشته فیزیوتراپی دانشگاه روزانه چه رتبه‌ای مورد نیاز است؟

داوطلبان با توجه به سهمیه منطقه‌ای خود می‌توانند از آخرین رتبه‌ها قبولی فیزیوتراپی روزانه مطلع شوند. در متن مقاله به تعدادی از آخرین رتبه‌های قبولی فیزیوتراپی کنکور 98 اشاره شده است.

  1. اطلاع از آخرین رتبه قبولی فیزیوتراپی چه تاثیری در فرایند قبولی دارد؟

افرادی که آخرین رتبه قبولی فیزیوتراپی را مورد بررسی قرار می‌دهند، شانس بیشتری برای قبولی در این رشته خواهند داشت. البته این موفقیت به شرطی به دست خواهد آمد که رتبه اکتسابی در کنکور در محدوده آخرین رتبه‌های قبولی فیزیوتراپی باشد.

  1. آیا مرحله انتخاب رشته تنها مرحله‌ای است که در آن اطلاع از رتبه‌های قبول شدگان فیزیوتراپی کنکور 98 اهمیت پیدا می‌کند؟

اهمیت اطلاع از آخرین رتبه قبولی فیزیوتراپی کنکور 98 نه تنها در زمان انتخاب رشته، که در زمان برنامه ریزی برای مطالعه کنکور 98 قابل درک است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آخرین رتبه و تراز قبولی رشته فیزیوتراپی کنکور 98 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: رتبه قبولی فیزیوتراپی کنکور 98