سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

همه ساله داوطلبان زیادی در گروه های آزمایشی مختلف شانس خود را برا ورود به دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی ارشد رقم می زنند. لازمه ی قبولی در ماراتون، داشتن انتخاب رشته ی موفق است. عمدتا متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد پس از اللام نتایج کنکور از طریقه ی انتخاب رشته و قبل از آن از سایت های انتخاب رشته هیچ گونه اطلاعی ندارند. با این قسمت از مقاله همراه باشید تا با نحوه ی انتخاب رشته کارشناسی ارشد آشنا شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت انتخاب رشته ارشد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

زمان انتخاب رشته ارشد 99

هر سال کنکور ارشد در فروردین ماه برگزار و نتایج اولیه در منتشر می شد. و به محض اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش، این سازمان زمان انتخاب رشته ی کنکور ارشد را هم اعلام می نمود.
ولی امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تحت تاثیر قرار دادن تمامی آزمون های سراسری، کنکور کارشناسی ارشد هم به تعویق افتاد و به جای اینکه طبق روال سال های گذشته برگزار شود، در اواسط مرداد ماه برگزار می شود.
پیش بینی می شود، سازمان سنجش نیز نتایج را در شهریور ماه بر روی سازت خود منتشر کند و پس از آن زمان انتخاب رشته را نیز معین سازد.با این حال با توجه به شرایط پیش آمده و این که باز هم احتمال تغییر در زمان های برگزاری و اعلام نتایج کنکور هست، توصیه موکد ما به داوطلبان این است که پیگیر اخبار و اطلاعیه های سازمان سنجش باشند.

 

سایت انتخاب رشته ارشد

پس از این که نتایج اولیه ی کنکور ارشد اعلام می گردد. سازمان سنجش کارنامه ی داوطلبان و پس از آن تمامی رشته محل هایی که در دوره های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، پیام نور و غیر انتفاعی ارائه می شوند، را منتشر می کند.
بنابراین اگر داوطلبی مجاز به انتخاب رشته شده باشد، بایستی به سایت انتخاب رشته ی ارشد به نشانی sanjesh.org مراجعه نماید و فرم انتخاب رشته ی خود را تکمیل نماید.
داوطلب کنکور ارشد برای آن که بتواند در سایت سازمان سنجش انتخاب رشته نماید، به جز اطلاعات هویتی خود بایستی شماره پرونده که همان کد پیگیری است که موقع ثبت نام کنکور دریافت کرده است، را وارد نماید.

نحوه ی انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

  • در اولین مرحله داوطلب باید به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نماید.
  • پس از آن که وارد سایت شد، در قسمت منوی سمت راست سایت، با گزینه ای رو به رو می شود، با عنوان کارشناسی ارشد که باید بر روی آن کلیک کند.
  • پس از این که وارد صفحه ی کارشناسی ارشد شد، بایستی بر روی گزینه ی انتخاب رشته های تحصیلی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 99 کلیک نماید.
  • اینجا است که اطلاعاتی که در بالا به آن اشاره ای کردیم از داوطلب خواسته می شود و باید این اطلاعات که شامل شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام است، را وارد نماید.پس از وارد نمودن اطلاعات در صفحه ی جدیدی فرم انتخاب رشته برای داوطلب نمایان می شود
  • اکنون داوطلب حق انتخاب 100 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته ی خود دارددر این قسمت توصیه می شود ، نهایت دقت به کار گرفته شود و قبل از کلیک بر روی گزینه ی تایید نهایی بار دیگر انتخاب های خود را بررسی کند.

تذکر

توجه داشته باشید که در صورتی انتخاب رشته توسط سیستم تکمیل و ثبت شده که یک کد 15 رقمی در پایان به داوطلب داده باشد، در غیر این صورت فرایند انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد در سایت ثبت نشده است.

 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور

داوطلبانی می توانند در دانشگاه های پیام نور اقدام به انتخاب رشته نمایند که هنگام ثبت نام در این آزمون شماره سریالی تحت عنوان شماره سریال علاقه مندی با انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی را خریداری کرده باشند.البته آن دسته از داوطلبانی که در هنگام ثبت نام موفق به خریداری این شماره سریال نشده باشند، هم می توانند پس از این که کارنامه ی اولیه ی آزمون این شماره سریال را خریداری نمایند و مجاز شوند که در لیست انتخاب رشته ی خود کد رشته محل های دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی را هم وارد نمایند.
توجه داشته باشید که طریقه ی انتخاب رشته ی دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی همانند مراحلی است که در فوق ذکر شد و داوطلبان کد رشته محل های این دانشگاه ها را باید در همان 100 انتخاب خود قرار دهند.

مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 99

  • متقضیان پذیرش در دانشگاه های آزاد به منظور انتخاب رشته کارشناسی ارشد بایستی به سایتazmoon.org مراجعه نمایند. در همان سایت میتوانند دفترچه ی انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد 99 را دانلود نمایند.
  • حال برای اینکه داوطلب بتواند وارد صفحه ی انتخاب رشته در این سایت شود، لازم است تا کد7رقمی که سازمان سنجش در انتخای کارنامه ی کنکور کارشناسی ارشد مشخص کرده بود را داخل صفحه ی سایت وارد کنند.
  • اکنون بایستی هزینه ی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پرداخت شود.
  • پس از پرداخت این هزینه فرم انتخاب رشته برای داوطلب باز می شود.
  • بدین ترتیب داوطلب میتوانند کد رشته محل های خود را در فرم انتخاب رشته وارد کند و به ثبت نهایی برساند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99