سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهریه ارشد فراگیر پیام نور 99

دوره‌های فراگیر توسط دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود. متقاضیان این دوره‌ها در صورت پذیرفته شدن جزء گروه‌های شهریه پرداز محسوب می‌شوند. شهریه دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد نیز از دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغییر تشکیل می‌شود. میزان شهریه پرداختی تمام دانشجویان این مقطع چه کسانی که از طریق آزمون فراگیر قبول شده‌اند و چه کسانی که از طریق آزمون سراسری پذیرفته شده اند یکسان است. در ادامه مقاله توضیحات جامعی درباره شهریه ارشد فراگیر، جهت اطلاع علاقه مندان ارائه می شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه ارشد فراگیر پیام نور 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: شهریه ارشد فراگیر پیام نور 99

شهریه ارشد فراگیر پیام نور

دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد به دو صورت اقدام به جذب علاقه‌مندان می‌کند. یکی از طریق پذیرش در آزمون سراسری.  شیوه دیگر قبولی در دوره‌های فراگیر است. دوره‌های فراگیر دارای ساختار منحصر به فردی هستند. متقاضیان دوره فراگیر پیش از مشخص شدن نتیجه آزمون دانش پذیر نامیده می‌شوند. بعد از قبولی در آزمون به دانشجو تغییر نام می‌دهند. این گروه از متقاضیان در آزمونی شرکت می‌کنند که منابع آن درس‌های ارائه شده در ترم اول کارشناسی ارشد است. به عبارت دقیق تر، پذیرفته شدگان این آزمون، پس از ثبت نام و ورود به دانشگاه در کلاس‌های ترم دوم شرکت می‌کنند.

از آنجا که دانشگاه پیام نور شهریه بگیر محسوب می‌شود، دانشجویان مکلف به پرداخت هزینه تحصیل خود هستند. لذا ضروری است متقاضیان پیش از اقدام به ثبت نام از میزان دقیق شهریه و ضوابط آن مطلع شوند. تا با آگاهی کامل و با توجه به امکانات خود اقدام به انتخاب رشته محل بزنند.

شهریه ارشد فراگیر پیام نور | میزان مبلغ شهریه

میزان شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور توسط هیئت امناء مشخص می‌شود. در این دوره‌ها، تفاوتی برای پرداخت شهریه رشته‌های مختلف وجود ندارد. یعنی شهریه پرداختی دوره‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه و هنر یکسان است. همچنین نکته قابل توجه این است که میزان شهریه در ابتدای هر سال تحصیلی 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. این میزان افزایش هم در شهریه ثابت و هم در شهریه متغییر اعمال می‌شود. و این مورد جزء تفاوت‌های اصلی این دانشگاه با سایر دانشگاه‌های شهریه بگیر محسوب می‌شود.

طبق آخرین اعلام میزان شهریه ثابت برای تمامی رشته ها مبلغ 11,408,837 ریال می‌باشد. شهریه متغییر دروس نظری نیز 1,122,033 ریال تعریف شده است. شهریه دروس عملی کم هزینه 3,323,507 و دروس عملی پرهزینه و پایان نامه 5,192,231 ریال می‌باشد.

شهریه ثابت 11,408,837
شهریه متغییر دروس نظری 1,122,033
شهریه دروس عملی کم هزینه 3,323,507
شهریه عملی پرهزینه و پایان نامه 5,192,231

 

ضوابط پرداخت شهریه کارشناسی ارشد فراگیر

1- دانشجویان پس از پذیرفته شدن باید اختلاف شهریه دانش پذیری خود با دانشجویی را پرداخت نمایند. این شهریه در نیمسال اول پس از ورود به دانشگاه دریافت می‌شود.

2- حداقل نمره قبولی در هر درس 12 می‌باشد. لذا کسانی که در دوره دانش پذیری نمره زیر 12 کسب نموده اند، نیازی به پرداخت شهریه آن درس ندارند.

3- دانش پذیران می‌توانند با ثبت نام و پرداخت هزینه از خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور مانند کلاس‌های رفع اشکال گروهی استفاده نمایند.

4- دانشگاه پیام نور برای کسانی که در پرداخت شهریه مشکل دارند، تسهیلاتی در نظر گرفته است. شرایط باز پرداخت این وام نیز بسیار مناسب انتخاب شده است.

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه ارشد فراگیر پیام نور 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: شهریه ارشد فراگیر پیام نور 99