سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب رشته ارشد 99

داوطلبان کنکور سراسری کارشناسی ارشد در تمامی زیرگروه ها، پس از برگزاری آزمون در مرداد ماه در انتظار کارنامه ی اولیه کنکور ارشد هستند. داوطلبان رشته های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد با وجود اینکه از مقطع کارشناسی تجربه انتخاب رشته را دارند اما به دلیل حساسیت مرحله ی انتخاب رشته بهتر است با آگاهی و اطلاعات، قدم به قدم جلو رفت و تلاش کرد تا بهترین نتیجه را با توجه به رتبه اکتسابی بدست آورد. در ادامه ی این مطلب  به موضوع انتخاب رشته ارشد  99 خواهیم پرداخت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته ارشد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: انتخاب رشته ارشد 99

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

برای بدست آوردن اطلاعات در زمینه ی انتخاب رشته فرصت کافی وجود دارد چرا که به گفته ی رئیس سازمان سنجش در اوایل مهر ماه کارنامه ی اولیه داوطلبان کارشناسی ارشد مننتشر خواهد شد و تا آن زمان داوطلبان می توانند حتی با وجود تغییرات در دفترچه، در مورد دانشگاه های ارائه دهنده و رشته های مختلف همینطور ظرفیت های آنها در سال های گذشته اطلاعاتی بدست آورند همینطور رتبه و تراز قبولی رشته های مختلف را در سال های گذشته بررسی کنند، لعد از انتشار کارنامه اولیه و به دنبال آن  انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، داوطلبان می توانند با توجه به رتبه اکتسابی خود انتخاب رشته کنند و فرم خود را در 100 انتخاب الویت بندی کنند.

نحوه انتخاب رشته ارشد 99

داوطلبان پس از دریافت کارنامه های اولیه به دو دسته تقسیم میشوند. دسته ی اول متاسفانه داوطلبانی می باشند که در کارنامه ی آن ها قید شده که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری نمی باشند این دسته نمی توانند فرم انتخاب رشته دانشگاه های سراسری را تکمیل کنند و برای ادامه تحصیل در مقطع کارشتاسی ارشد باید به سراغ رشته های فراگیر پیام نور و یا رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بروند و یا سال دیگر مجدد در کنکور شرکت کنند.

دسته ی دوم که مجاز به انتخاب رشته هستند قبل از هر کاری باید دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 که از هر ساله از سوی سازمان سنجش منتشر می شود را به دقت مطالعه کنند و نسبت به تمامی مطالب آن و مرتبط با شرایط خودشان آگاهی داشته باشند سپس پس از استخراج کد رشته محل های مورد نظر و تکمیل فرم مراحل زیر را طی کنند.

مراحل تکمیل فرم در سایت سازمان سنجش

مرحله ی اول: وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید.

مرحله ی دوم: بخش کارشناسی ارشد را از منوی رنگی سمت راست سایت انتخاب کنید.

مرحله ی سوم: بر روی  لینک ” سامانه جامع کارشناسی ارشد نامیوسته 99 ”  از صفحه ی پیشرو.کلیک کنید

مرحله ی چهارم: بر روی لینک ” انتخاب رشته ” درصفحه ی باز شده کلیک کنید.

مرحله ی پنجم: دو کادر پیشروی شماست. در کادر اول تیاز به شماره پیگیری ثبت نان و شماره پرونده است و در کادر دوم نیاز به شماره داوطلبی، کدملی و شماره پرونده می باشد دقت کنید و یکی از کادر ها را تکمیل نمایید و وارد بخش انتخاب رشته شوید.

مرحله ی ششم: با انجام مراحل قبل شما وارد صفحه ی میزکار خود می شوید حال کد رشته هایی را که قبلا الویت بندی کرده اید را در سایت نیز وارد کنید و کد پیگیری انتخاب رشته خود را دریافت کنید.

انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور و موسسات غیرانتفاعی

اگر داوطلبی در ابتدای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد در بخش علاقه مندی به انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور و موسسات غیرانتفاعی، آن ها را انتخاب نکرده است نگران نباشد چرا که در زمان انتخاب رشته در صورتی که مجاز به انتخاب رشته باشد، می تواند با خرید کارت اعتباری علاقه مندی به انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور و موسسات غیرانتفاعی، کد رشاه محل های مربوط به این دانشگاه ها را نیز در فرم انتخاب رشته خود قرار بدهد.

انتخاب رشته ارشد 99 بصورت تلفنی

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد پس از دریافت کارنامه های اولیه خود، می توانند برای دریافت بهترین نتیجه با توجه به رتبه شان با یک مشاور و یا فرد آگاه در این زمینه مشورت کنند و از آن ها کمک بگیریند. یکی از راه های پیش روی داوطلبان با توجه به شرایط خاص حاکم بر دنیا که باعث رعایت پروتکل های بهداشتی و صرفه جویی نیز می شود، مشاوره تلفنی است. در این نوع مشاوره، مشاوران در تمام مراحل انتخاب رشته همراه داوطلبان خواهند بود و در مورد تمامی موارد مربوط به انتخاب رشته توضیحات کافی را به داوطلبان خواهند داد تا آن ها را به نتیجه مطلوبشان برسانند.

همینطور مشاوران در مشاوره تلفنی در نهایت با کمک خود داوطلب انتخاب هایش در 100 انتخاب در فرم انتخاب رشته موجود در سایت سازمان سنجش وارد می کند و پس از دریافت کد پیگیری آن را در اختیار داوطلب قرار می دهد.

در مطلب بالا تمامی نکته های مربوط به انتخاب رشته کارشناسی ارشد گفته شد. در صورت داشتن هرگونه سوال و همینطور برای فرآیند انتخاب رشته می توانید با مشاوران مرکز مشاوره دانتل تماس حاصل بفرمایید مشاوران ما ضمن دریافت کارنامه اولیه کارشناسی ارشد در مراحل انتخاب رشته نیز همراه داوطلبان خواهند بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته ارشد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: انتخاب رشته ارشد 99