سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی 99

هرساله از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور، آزمونی با عنوان کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته برای جذب دانشجو در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و تمامی افراد با مدرک کاردانی پیوسته و ناپیوسته می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. نکته قابل توجه در مورد این آزمون، انتخاب رشته متفاوت آن است. در ادامه این مطلب به موضوع انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی 99 خواهیم پرداخت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینهانتخاب رشته کاردانی به کارشناسی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی 99

کنکور کاردانی به کارشناسی 99

با برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی، فرصت ادامه تحصیل برای داوطلبان با مدرک کاردانی فراهم می‌شود، اما نوع ثبت نام و انتخاب رشته این آزمون کمی متفاوت‌تر از آزمون‌های دیگر برگزار شده، توسط سازمان سنجش است.

این آزمون با داشتن متقاضیان بسیار و ظرفیت کم رشته‌هایش در دانشگاه‌ها، یک فضای رقابتی را برای داوطلبان ایجاد کرده است و به همین دلیل آگاهی پیش از ثبت نام و انتخاب رشته این آزمون می‌تواند تا حد بسیار زیادی، در قبولی داوطلبان تاثیر گذار باشد.

البته قابل ذکر است مهلت ثبت نام رشته‌های با آزمون 99 به پایان رسیده است؛ اما طبق اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر فرصت مجدد ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی، دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1399، می‌توانند برای جذب در این رشته‌ها از روز سه‌شنبه مورخ 99/06/11 تا روز جمعه مورخ 99/06/14 به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی 99

داوطلبانی که متقاضی شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی هستند پیش از هراقدامی برای ثبت نام، باید دفترچه راهنما ثبت نام و انتخاب رشته آزمون را ازطریق سایت سنجش دریافت کرده و به دقت تمامی شرایط و ضوابط درج شده در آن را مطالعه نمایند.

لیست رشته‌های بدون آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی نیز در همان دفترچه ثبت نام رشته‌های باآزمون ذکر می‌شود و همگی درقالب یک دفترچه است. برای تسهیل روند دریافت دفترچه، لینک دانلود آن دراین قسمت از متن قرار داده شده است، کافی است برای دانلود برروی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور کادانی به کارشناسی

دانشگاه‌های سراسری

همانطور که در مطلب فوق نیز اشاره شد، فرآیند انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته کمی متفاوت‌تر از آزمون‌های دیگر است بدین صورت که در این آزمون، انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی همزمان با ثبت نام انجام می‌شود، داوطلبان باید نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های موردعلاقه خود که حداقل یک و حداکثر 50 کدرشته است؛ اقدام کنند.

داوطلبان می‌توانند به این کدرشته محل‌ها، در جداول شماره 19 تا 25 که در صفحات 29 تا 132 دفترچه راهنما ثبت نام و انتخاب رشته درج شده است، دسترسی داشته باشند.

قابل ذکر است داوطلبان برای اینکه بتوانند در فرم انتخاب رشته خود از میان رشته‌های علوم پزشکی انتخاب کنند باید حتما در انتخاب رشته باآزمون ثبت نام نمایند و از آنجا که این رشته‌ها جزو رشته‌های پرمتقاضی هستند؛ باید حداکثر نمره قبولی را بدست آورند.

نکات مهم درباره انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری 99

  • نکته اول: داوطلبانی که تا تاریخ 31 شهریور 99 فارغ التحصیل می‌شوند و مدرک کاردانی خود را دریافت می‌کنند می‌توانند تمامی کدرشته محل‌های ورودی مهر و ورودی بهمن را انتخاب کنند در غیراینصورت باید کدرشته محل‌های ورودی بهمن را انتخاب نمایند.
  • نکته دوم: 80 درصد از ظرفیت رشته‌هایی که در نوبت دوم ارائه می‌شود دارای گزینش بومی هستند و داوطلبان باید در انتخاب این کدرشته محل‌ها به این نکته توجه کنند.

نحوه ثبت انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری

داوطلبان برای ثبت نام و انتخاب رشته، در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون کنکور کاردانی ‌به کارشناسی سازمان سنجش کافی است مراحل زیر را طی کنند.

  • مرحله اول: به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی” sanjesh.org ” مراجعه کنید.
  • مرحله دوم: دفترچه راهنما ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی را دانلود کنید و کدرشته محل‌های موردنظر خود را از داخل آن استخراج نمایید.
  • مرحله سوم: در این مرحله داوطلبان باید هزینه ثبت نام را از طریق لینک مربوط به آن در سایت سنجش پرداخت کنند اما توجه داشته باشند این مبلغ فقط برای انتخاب کدرشته محل‌های دانشگاه‌های دولتی است، کسانی که تمایل به انتخاب دانشگاه غیرانتفاعی دارند باید کارت اعتباری جداگانه برای آنها تهیه نمایند. در غیراینصورت مجاز به انتخاب این کدرشته محل‌ها نیستند.
  • مرحله چهارم: پس ازخرید کارت اعتباری، باید برروی گزینه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی کلیک کنید و فرم را دریافت نمایید.
  • مرحله پنجم: سپس باید فرم دریافتی را بر اساس کدرشته‌های استخراج شده از دفترچه تا حداکثر 50 کدرشته محل تکمیل کنید.
  • مرحله ششم: پس از بررسی چندین باره فرم انتخاب رشته، باید گزینه تایید نهایی را انتخاب نمایید چرا که پس از ثبت، امکان ویرایش وجود ندارد و پس از آن باید از فرم ثبت نام خود یک برگه پرینت دریافت کنید.

زمان انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه سراسری 99

ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی بصورت همزمان انجام می‌شود. در سال 99، زمان انتخاب رشته آزمون دوره‌های کاردانی به کارشناسی،  در روز چهارشنبه به تاریخ 17 اردیبهشت ماه شروع تا روز شنبه مورخ 27 اردیبهشت ماه سال 99، ادامه داشت و برای جاماندگان نیز در تاریخ  25 الی 31 خرداد ماه سال 99، فرصتی داده شد و تمامی متقاضیان رشته‌های با‌آزمون، باید در این تاریخ نسبت به انتخاب رشته اقدام می‌کردند.

انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد 99

انتخاب رشته دانشگاه آزاد آزمون کاردانی به کارشناسی، بر خلاف دانشگاه‌های سراسری همزمان با ثبت نام رشته‌های باآزمون انجام نمی‌شود. انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد قابل انجام است.

پس از برگزاری آزمون در زمان مقرر، داوطلبانی که هزینه انتخاب رشته در دانشگاه آزاد را درزمان ثبت نام پرداخت کرده باشند می‌توانند در صورت کسب حدنصاب نمره کل قبولی در کارنامه اولیه منتشر شده، در زمان‌های اعلام شده از سوی این سازمان ثبت نام نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینهانتخاب رشته کاردانی به کارشناسی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی 99