سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت مدرک ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت

برای بسیاری از داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را دارند و امکان ثبت نام در کنکور وزارت بهداشت و وزارت علوم برای آنها مهیا است، این سوال وجود دارد که چه تفاوتی بین مدرک وزارت علوم و وزارت بهداشت وجود دارد؟ پاسخ این سوال این است که بازارکار بهتری برای فارغ التحصیلان دارای مدارک وزارت بهداشت وجود دارد. این گروه به دلیل نوع آموزش‌هایی که در دوره تحصیل خود کسب نموده اند دارای مهارت بیشتری از فارغ التحصیلان وزارت علوم قلمداد می‌شوند. برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره تفاوت مدرک ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تفاوت مدرک ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: تفاوت مدرک ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت

تفاوت مدرک ارشد وزارت علوم و بهداشت

برای بسیاری از داوطلبانی که با مدرک کارشناسی در رشته‌های علوم پایه، لیسانس رشته‌های کشاورزی و علوم دامی، رشته‌های علوم انسانی و رشته‌های فنی مهندسی قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را دارند انتخاب بین وزارت علوم و وزارت بهداشت مبهم است. اینکه مدرک کدام دانشگاه معتبرتر است سوال این گروه از داوطلبان می‌باشد. همچنین تفاوت‌های موجود بین این دو دوره قطعا مورد توجه و تامل داوطلبان خواهد بود. برای آگاهی داوطلبان برای انتخاب بین وزارت علوم و وزارت بهداشت در ادامه تفاوت‌های موجود بین این دوره‌ها عنوان می‌شود.

تفاوت در نحوه پذیرش

وزارت بهداشت دانشجویان کارشناسی ارشد خود را از بین داوطلبانی جذب می‌نماید که دارای مدرک کارشناسی مجاز اعلام شده در دفترچه راهنما هستند. اما وزارت علوم این قید را حذف نموده و در بسیاری از دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور با هر مدرکی از دوره کارشناسی اقدام به ثبت نام می‌نماید. نتیجه شرایط سخت گیرانه وزارت بهداشت برای جذب دانشجو، انتخاب دانشجویان برتر از میان متقاضیان است که این خود باعث ارتقا دوره‌های این وزارتخانه نسبت به وزارت علوم شده است. این مطلب تنها یکی از دلایل برتری مدرک وزارت بهداشت نسبت به وزارت علوم می‌باشد.

تفاوت در نحوه آموزش

مهم ترین و اصلی ترین تفاوت در دوره‌های برگزاری توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت در نحوه آموزش و کسب آمادگی دانشجویان است. موضوعی که منجر به تفاوت مدرک ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت می شود. دانشجویان وزارت بهداشت واحدهای عملی بیشتری نسبت به واحدهای تئوری می‌گذرانند و این باعث ایجاد مهارت بالا در فارغ التحصیلان این وزارتخانه شده است. از آنجا که رشته‌های وزارت بهداشت خدماتی هستند، نمی‌توان منکر نیاز همیشگی کشور به این گروه شد. لذا با انتخاب دوره‌های وزارت بهداشت می‌توان آینده شغلی بهتری را برای فارغ التحصیلان تصور نمود. این در حالی است که کلاس‌های وزارت علوم بیشتر به صورت تئوری برگزار می‌شود.  همچنین ظرفیت کلاس‌ها در دوره‌های وزارت علوم بسیار بیشتر از وزارت بهداشت تعریف شده است. شلوغی کلاس‌ها باعث کاهش بیشتر کیفیت آموزش در دوره‌های وزارت علوم شده است. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تفاوت مدرک وزارت علوم و وزارت بهداشت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: تفاوت مدرک ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت