سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش

سازمان سنجش آموزش کشور برای تمامی داوطلبان در آزمون‌های مختلفی که برگزار می‌کند، امکان ثبت و ارسال درخواست در هر مرحله از روند آزمون را قرار داده‌است و داوطلبان می‌توانند به موارد بسیاری، درصورت داشتن اعتراض، اقدام کنند. درادامه این مطلب به نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش آموزش کشور می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش

ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش

تمامی داوطلبان آزمون‌های مختلف در صورت داشتن هرگونه درخواست می‌توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و درخواست خود را در سایت سازمان سنجش ثبت کنند.

مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور

متقاضیان در مرحله اول باید سازمان سنجش آموزش کشور را در مرورگر خود جستجو کنند و یا بصورت مستقیم آدرس سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” را وارد کرده و به سایت سازمان سنجش دسترسی داشته باشند.

سازمان سنجش آموزش کشور تمامی اطلاعات مربوط به آزمون‌های مختلف را پوشش می‌دهد، بنابراین برای ثبت هرگونه درخواست باید به سایت مربوط به آن مراجعه کرد.

ارسال درخواست

پس از ورود به سایت سازمان سنجش، داوطلبلن در مرحله دوم باید برروی گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی”  از منوی سمت چپ سایت کلیک کنند.

 

عضویت در سایت

در مرحله سوم داوطلبان اگر قبلا در سایت عضو نشده اند و نیستند، باید برروی گزینه “عضویت در سایت” کلیک کرده و با تکمیل مراحل آن، نسبت به عضویت در سایت اقدام کنند.

 

و در مرحله چهارم از ارسال و ثبت درخواست داوطلبان در صورتی که قبلا در سایت عضو شده اند، بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایند.

 

نحوه عضویت در سایت

همانطورکه در مطلب فوق نیز اشاره کردیم داوطلبان پیش از ثبت درخواست باید در سایت سنجش آموزش کشور عضو شوند تا بتوانند درخواست خود را ثبت نمایند.

داوطلبان برای عضویت در سایت باید بر روی گزینه عضویت در سایت، کلیک نمایند. با کلیک بر روی این گزینه صفحه جدیدی با یک فرم ایجاد خواهد شد. در این فرم به اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، تابعیت، کدملی، شماره تلفن همراه، پست الکترونیکی، نیاز است. پس از وارد کردن اطلاعات فوق، کدامنیتی را را وارد و سپس گزینه تایید را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است داوطلبان باید از ایمیلی استفاده کنند که معتبر و فعال باشد چرا که سازمان سنجش به نشانی آن پست الکترونیکی، رمز عبوری ارسال خواهد کرد.

 

 

در ادامه روند عضویت در سایت، به نشانی پست الکترونیکی که متقاضان وارد کرده اند، یک رمز عبور ارسال خواهد شد که برای ورود به سامانه الزامی می‌باشد.

نکته بسیار مهم: ملاک پیگیری و پاسخ به درخواست، اطلاعات فردی وارد شده می‌باشد و از آنجا که پس از عضویت امکان ویرایش وجود ندارد بنابراین داوطلبان باید سعی کنند اطلاعات خود را به درستی در سایت وارد نمایند.

داوطلبان در صورتی که در روند عضویت در سایت و ورود به سیستم پاسخگویی با مشکلی مواجه شوند، مشاورین مجرب مرکز مشاوره دانتل می‌توانند درخواست آنها، در سایت سنجش ثبت نمایند.

نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش

همانطورکه گفته شد؛ پیش زمینه ارسال درخواست، عضویت در سایت سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد. بنابراین داوطلبانی که قبلا عضو سایت بوده اند و متقاضیانی که مراحل ورود به سایت را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، حال باید با در دست داشتن رمز عبور ارسالی از سوی سازمان سنجش، مجدد وارد سایت سنجش شده و مراحل قبل را تکرار کنند و اینبار ورود به سیستم را انتخاب نمایند.

در مرحله پنجم از ارسال درخواست، با کلیک بر روی گزینه ورود به سیستم، کادری پیش روی داوطلبان قرار می‌گیرد که باید با وارد کردن پست الکترونیکی و رمز عبور این کادر را تکمیل نمایند.

 

ایجاد درخواست جدید

در مرحله ششم از ارسال درخواست، داوطلبان پس از تکمیل کادر گفته شده، درصفحه جدید برای ارسال هر نوع درخواستی مربوط به هر آزمونی، باید یک درخواست جدید ثبت کنند بنابراین باید بر روی گزینه “درخواست جدید” از منوی موجود در قسمت راست صفحه، کلیک نمایند.

 

در مرحله هفتم ارسال درخواست، داوطلبان یک پنل کاربری را مشاهده می‌کنند که باید نوع آزمونی که در ارتباط با آن سوال دارند و همینطور در ادامه با مشخص کردن سال برگزاری آزمون، بر روی گزینه جست و جو کلیک نمایند.

 

در مرحله هشتم از ارسال درخواست، داوطلبان با تکمیل کادر فوق و انتخاب گزینه جست و جو، با لیستی از درخواست‌های از پیش تعیین شده مرتبط با آزمون انتخابی روبه رو می‌شوند که باید با توجه به نوع درخواست خود، یکی را انتخاب کنند.

برای مثال در تصویر زیر، در بخش آزمون گزینه سراسری و در بخش سال 1399، انتخاب شده است. در بازه زمانی که ما وارد سایت سنجش شده ایم امکان اعتراض و ثبت درخواست به کلید سوالات آزمون، دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام، دریافت شماره پرونده و شماره داوطلب و عمومی وجود داشته است.

 

در مرحله نهم از ثبت و ارسال درخواست، داوطلبان وقتی یکی از گزینه‌های نمایش داده شده مرتبط با آزمونی که انتخاب کرده اند، را برگزیند، در صورتی که عمومی را انتخاب کنند وارد صفحه جدیدی خواهند شد که باید ضمن بیان نوع و عنوان مشکل، یک پیام نیز یادداشت کنند و پس از وارد کردن عبارت امنیتی بر روی گزینه تایید کلیک نمایند.

 

داوطلبان سعی کنند در این مرحله و در بخش پیام، شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را نیز وارد کنند تا پیام منجسم تری باشد و سریعتر پیگیری شود.

پاسخگویی به درخواست ثبت شده

داوطلبان برای دریافت پاسخ درخواست خود باید طی 24 ال 72 ساعت، پس از ثبت درخواست مجدد به سایت سازمان سنجش و سیستم پاسخگویی مراجعه کنند و از وضعیت پیام خود آگاه شوند.

پس از ثبت درخواست، درخواست‌ها ممکن است به رنگ آبی که به معنای در صـف بررسی بودن پیام است، باشد و یا به رنگ زرد که به معنای این است که پیام توسط کارشناسان دریافت شده، اما پاسخی بدان داده نشده است و یا در آخر ممکن است به رنگ سبز باشد که یعنی کارشناسان به درخواست داوطلب پاسخ داده اند و ه متقاضی می‌تواند با کلیک بر روی عنوان درخواست خود، جواب درخواست خود را مشاهده کند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش