سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت نام اول دبستان

با توجه به شیوع ویروس کرونا اکنون سوالات بسیاری راجع  به سال تحصیلی جدید مطرح است. چگونگی ثبت نام اول دبستان در سال تحصیلی 1399-1400 و نحوه آموزش این گروه از دانش آموزان، یکی از اصلی ترین دغدغه های مطرح شده  برای دست اندرکاران نظام آموزشی کشور و والدین این کودکان می باشد. آموزش به صورت مجازی با تمام مشکلات و کاستی هایی که به دنبال خواهد داشت، قطعا برای دانش آموزان دبستان و به ویژه کلاس اولی ها، دشوارتر خواهد بود؛ زیرا این دانش آموزان به همراهی و حمایت بیشتر والدین برای استفاده از سامانه ها و اپلیکیشن ها یا نظم بخشیدن به رفتارهایشان هستند. به همین خاطر در این موضوع به بررسی ثبت نام کلاس اول دبستان و سال تحصیلی پیش روی دبستانی ها خواهیم پرداخت.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام اول دبستان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام اول دبستان

شیوه آموزشی سال تحصیلی 99-1400

نخستین سوالی که والدین و معلمین به دنبال دریافت پاسخ آن هستند این است که کلاس های درسی در سال تحصیلی جدید به چه صورت خواهد بود. تا کنون هیچ خبر قطعی مطرح نشده است. به گفته وزیر آموزش و پرورش، مقدمات لازم برای سه سناریوی مختلف طراحی شده است که با توجه به شرایط موجود کشور در ایام بازگشایی مدارس، یکی از آنها عملی خواهد شد.

بر اساس گفته های وزیر آموزش و پرورش در خوش بینانه ترین حالت و در شرایطی که کشور به شرایط سفید پیش از کرونا بازگردد، کلاس های آموزشی به صورت حضوری برگزار خواهند شد. اما در بدبینانه ترین حالت و درشرایطی که کشور در وضعیت قرمز قرار داشته باشد، آموزش همانند نیمه دوم سال تحصیلی قبلی، به صورت مجازی و از طریق اپلیکیشن شاد و شبکه آموزش دنبال خواهد شد.

در کنار این دو حالت، سناریوی سومی نیز تعریف شده است که محتمل ترین حالت برای شروع سال تحصیلی جدید می باشد. در این طرح دانش آموزان هر کلاس به دو گروه تقسیم می شوند و یک گروه روزهای زوج و گروه دیگر در روزهای فرد، در مدرسه حاضر می شوند. با این شیوه علاوه بر فراهم شدن امکان فاصله گذاری اجتماعی، دانش آموزان بتوانند از ارتباط مستقیم با معلم و مزایای کلاس حضوری استفاده کنند. دانش آموزان در روزهایی که در مدرسه حضور ندارند نیز، می بایست از طریق اپلیکیش شاد و یا سایر برنامه های تعیین شده از سوی اولیا مدرسه، تکالیف و درس های خود را پیگیری نمایند.

با این حال همانطور که گفته شد، تاکنون تصمیم قطعی برای چگونگی آموزش در سال تحصیلی جدید، مطرح نشده است. آخرین اخبار درباره شیوه آموزشی سال تحصیلی 99-1400 از طریق سایت مجموعه تحصیلی دانتل اطلاع رسانی خواهد شد.

 

ثبت نام اول دبستان | زمان و شرایط

علی رغم اینکه نحوه برگزاری کلاس ها در سال تحصیلی جدید، هنوز مشخص نشده است، شیوه ثبت نام در پایه اول ابتدایی، طبق روال هرسال با مراجعه حضوری به مدراس و مراکز پایش سلامت در حال انجام است.

والدینی که فرزند آنها دارای 6سال تمام، است(متولدین نیمه اول سال 1393)، می توانند از اول خرداد ماه تا پایان مرداد، با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، برای ثبت نام فرزندشان به مدارس مراجعه کنند. پس از انجام ثبت نام اولیه به صورت حضوری، مدیر دبستان می بایست برای تمامی دانش آموزان در سامانه سناد دانش آموزی، ثبت نام انجام دهد. در کنار ثبت نام در سامانه سناد دانش آموزی، مدیران مدرسه می بایست پیش ثبت نام دانش اموزان کلاس اول دبستان را برای انجام آزمایشات مربوط به سلامت،  انجام دهند، پس از مراجعه دانش آموزان به پایگاه های سنجش سلامت در زمان مقرر، در صورت عدم وجود مشکل یا بیماری خاص، ثبت نام در مدرسه، نهایی خواهد شد.

ضمنا دانش آموزان تا پایان شهریور ماه فرصت دارند که برای ثبت نام کتاب های درسی خود در سایت www.irtextbook.ir ثبت نام نمایند.

ثبت نام اول دبستان | نکاتی برای والدین

شروع دوره آموزش رسمی یکی از نقاط عطف مهم در زندگی هر فردی است. این آغاز می تواند موجب علاقمندی و تمایل کودک به تحصیل یا باعث آسیب هایی شود. در نتیجه کودکان در این دوره، به همکاری و حمایت والدین احتیاج بسیاری دارند. در سال تحصیلی جدید، با توجه به اینکه آموزش بر خلاف سال های گذشته، به شیوه مجازی صورت خواهد گرفت، والدین چالش ها و درگیری های بیشتری را تجربه خواهند کرد که در ادامه به بررسی آنها و بیان برخی راهکارها خواهیم پرداخت.

قانون وضع کنید!

مدرسه به عنوان نحستین نهادی که کودکان پس از خانواده وارد آن می شوند، نقش بسیاری در آموزش نظم و مقررات اجتماعی به کودکان دارد. حضور به موقع در مدرسه و کلاس درس، رعایت قوانین مدرسه، مواجه شدن با پیامد رفتارهای خوب و بد، از جمله ویژگی های مدرسه هستند که باعث نظم پیدا کردن رفتار کودک می شوند. با مجازی شدن کلاس های درسی، ممکن است فرزند شما در پیدا کردن این نظم و آشنایی با قواعد محیط های اجتماعی دچار مشکل شود.

ملزم کردن فرزندتان به رعایت قوانین، از جمله وظایف شما به عنوان والدین فرزندانی است که آموزش خود را به صورت مجازی شروع خواهند کرد. به خاطر داشته باشید به میزانی که شما، فرایند حضور مرتب و راس ساعت در کلاس درس، انجام منظم تکالیف و سایر فعالیت های تحصیلی کودکتان را جدی بگیرید، او نیز این مسائل را جدی خواهد گرفت. می توانید برای پیدا کردن راهکارهای مناسب و آشنایی با اصول این کار، از یک مشاور تحصیلی کمک بگیرید.

بستری برای ارتباط اجتماعی فراهم کنید

مدارس علاوه بر آموزش سواد و مقررات اجتماعی به کودکان، بستری برای ایجاد روابط اجتماعی نیز هستند. با مجازی شدن تحصیل یا تقسیم کودکان به گروه های مختلف برای حضور در مدرسه، توانایی آنها برای ایجاد روابط اجتماعی تحت تاثیر قرار می گیرد. سعی کنید با کمک گرفتن از سایر والدینی که در شرایط مشابه شما قرار دارند، کادر آموزشی مدارس و یا مشاورین کودک، مانع ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای کودکانتان شوید. یک راه حل ساده این است که به آنها کمک کنید، از طریق فضای مجازی با دوستان و همکلاسی های خود ارتباط داشته باشند و برای آنها توضیح دهید که درصورت بهبود شرایط می توانند این ارتباط ها را به صورت حضوری ادامه دهند. به هرحال توجه داشته باشید که نبود امکان ارتباط حضوری، نباید به معنای نبود ارتباط برای کودکتان باشد.

بخشی از زمان خود را به درس کودکتان اختصاص دهید

آموزش از راه دور، مشکلاتی را در زمینه یادگیری فرزندتان به همراه خواهد داشت. برای اینکه بتوانید بر این ضعف ها و مشکلات غلبه کنید، به عنوان والدین کودک، می بایست زمان بیشتری را به همراهی با وی اختصاص دهید. شما می بایست علاوه بر اختصاص زمان به کودک خود، با معلم و اولیای مدرسه نیز در ارتباط مداوم باشید و اصول آموزش به کودک را از آنها بیاموزید. در اینصورت می توانید با آگاهی بیشتری به رفع مشکلات در کودکتان کمک کنید.

تکرار ، تکرار ، تکرار

کودکان برای تثبیت آموخته های خود، نیاز به تمرین و تکرار مداوم دارند. با توجه به اینکه در سال تحصیلی جدید، کودک شما به صورت مستمر در مدرسه حضور ندارد، انجام این تمرینات بر عهده شما خواهد بود. در نتیجه، صبر و حوصله در جریان آموزش کودک شما در این سال تحصیلی، یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که می بایست رعایت کنید. زمان هایی را برای آموزش و تمرین با فرزندتان اختصاص دهید، تا بتواند بهتر و سریعتر مطالب آموخته شده را در ذهن تثبیت کند.

از فیلم های آموزشی استفاده کنید

آموزش های تصویری برای کودکان، قابل لمس تر است و یادگیری را بهبود می بخشد. سعی کنید در آموزش کودکتان از فیلم های آموزشی مناسب استفاده کنید یا از معلم بخواهید این فیلم ها را تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار بدهد.

ثبت نام اول دبستان | سوالات متداول

1.آیا آموزش در سال تحصیلی جدید، به صورت مجازی انجام می شود؟

تا کنون تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است. اما با احتمال زیاد، به صورت ترکیبی از جلسات آموزش حضوری و مجازی خواهد بود.

2.ثبت نام دانش آموزان کلاس اول ابتدایی، به چه صورت خواهد بود؟

ثبت نام به صورت حضوری از ابتدای خرداد ماه شروع شده است و تا پایان ماه مرداد ادامه خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام اول دبستان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام اول دبستان