سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ضرایب دروس آزمون اختصاصی کنکور 1404

ضرایب دروس کنکور سراسری 1404 جز مهم ترین اطلاعاتی است که داوطلبان کنکور باید از آن اطلاع دقیق داشته باشند. در کنکور سراسری دروس عمومی به طور کامل حذف شده اند اما تاثیر آن ها از طریق سوابق تحصیلی اعمال می شود. تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ‍1404 به صورت 60 درصد قطعی می باشد. داوطلبان باید از ضرایب هر درس اطلاع داشته باشند تا بتوانند برنامه ریزی خود برای کنکور را انجام دهند. در این مطلب به بررسی کامل ضرایب دروس کنکور سراسری 1404 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

فهرست مطالب

  • ضرایب دروس کنکور سراسری 1404
    • ضرایب دروس آزمون اختصاصی کنکور 1404 
    • ضرایب دروس کنکور سراسری | میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1404
    • ضرایب سوابق تحصیلی نظام آموزشی جدید 3-3-6 در کنکور سراسری 1404
    • ضرایب سوابق تحصیلی نظام آموزشی قدیم سالی واحدی در کنکور سراسری 1404
    • مشاوره کنکور سراسری
    • سوالات متداول

ضرایب دروس کنکور سراسری 1404

داوطلبان کنکور سراسری در رقابت برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود هستند. داوطلبان برای موفقیت در این مسیر باید انگیزه و پشتکار قوی داشته باشند و با برنامه ریزی مناسب روزانه به مطالعه دروس بپردازند تا شانس موفقیت خود را افزایش دهند. 

بودجه بندی در هنگام برنامه ریزی مطالعاتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چراکه داوطلبان باید دروس با ضرایب بالاتر را در اولویت اول خود قرار دهند و تناسب را بین دروس مختلف برقرار نمایند. با کسب درصد بهتر در دروس با ضرایب بالا، رتبه داوطلب به طرز چشم گیری افزایش می یابد. 

البته با توجه به تغییرات کنکور سراسری و تاثیر قطعی 60 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور، دیگر تنها عملکرد داوطلب در جلسه کنکور حائز اهمیت نیست و داوطلبان باید به معدل و سوابق تحصیلی خود در متوسطه دوم نیز توجه داشته باشند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد ضرایب دروس کنکور سراسری 1404 در این مطلب به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. 

 

 

ضرایب دروس آزمون اختصاصی کنکور 1404 

پس از تغییرات گسترده کنکور سراسری در سال 1402، دروس عمومی از کنکور حذف شدند و از این پس داوطلبان در جلسه آزمون تنها باید به دفترچه حاوی سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند. در ادامه ضرایب دروس تخصصی در کنکور 1404 را آورده ایم. 

ضرایب دروس کنکور سراسری | ضرایب دروس تخصصی کنکور تجربی 1404

لیست ضرایب دروس اختصاصی در کنکور تجربی سال 1404 به صورت زیر می باشد. 

درسضریب

زیست شناسی12

شیمی9

ریاضی7

فیزیک7

زمین شناسی1

 

ضرایب دروس تخصصی کنکور ریاضی 1404

لیست ضرایب دروس کنکور سراسری تخصصی ریاضی سال 1404 به صورت زیر می باشد. 

درسضریب

ریاضی12

فیزیک9

شیمی7

 

ضرایب دروس تخصصی کنکور انسانی 1404

لیست ضرایب دروس اختصاصی در کنکور انسانی سال 1404 به صورت زیر می باشد. 

درسضریب

زبان و ادبیات فارسی تخصصی8

ریاضی6

زبان عربی تخصصی5

تاریخ و جغرافیا5

علوم اجتماعی5

فلسفه و منطق5

اقتصاد2

روانشناسی2

 

ضرایب دروس تخصصی کنکور هنر 1404

لیست ضرایب دروس کنکور سراسری در کنکور هنر سال 1404 به صورت زیر می باشد. 

درسضریب

درک عمومی هنر12

درک عمومی ریاضی فیزیک5

خلاقیت تصویری و تجسمی2

 

ضرایب دروس تخصصی کنکور زبان های خارجی 1404

لیست ضرایب دروس اختصاصی در کنکور زبان خارجی سال 1404 به صورت زیر می باشد. 

درسضریب

زبان تخصصی1

توجه داشته باشید که دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده اند و داوطلبان برای آمادگی آزمون نیازی به مطالعه دروس عمومی نخواهند داشت. در صورتی که قصد برنامه ریزی کنکور را دارید، می توانید از مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

 

ضرایب دروس کنکور سراسری | میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1404

همانطور که گفته شد در کنکور سراسری سوابق تحصیلی تاثیر 60 درصدی دارند و در رتبه نهایی داوطلب تاثیر بسیار زیادی خواهند گذاشت. حال سوال این است که سوابق تحصیلی در هر پایه چند درصد از مجموعه سوابق تحصیلی را به خود اختصاص می دهد.

برخی از داوطلبان در یک پایه تحصیلی عملکرد بهتری دارند و یا در سال دیگری عملکرد خوبی نداشته اند. در این شرایط داوطلبان باید از میزان تاثیر سوابق تحصیلی در هر سال اطلاع داشته باشند تا برای اصلاح آن تصمیم گیری کنند. میزان تاثیر سوابق تحصیلی و ضرایب دروس کنکور سراسری 1404 با توجه به نظام آموزشی به صورت زیر می باشد. 

 

میزان تاثیر سوابق تحصیلی نظام آموزشی 3-3-6

سهم سوابق تحصیلی در هر سال تحصیلی در این نظام آموزشی به شرح زیر می باشد. 

پایه تحصیلیمیزان تاثیر سوابق تحصیلی

پایه یازدهم20

پایه دوازدهم40

مجموع60

 

میزان تاثیر سوابق تحصیلی نظام آموزشی سالی واحدی

سهم سوابق تحصیلی و ضرایب دروس کنکور سراسری 1404 در هر سال تحصیلی در این نظام آموزشی به شرح زیر می باشد. 

پایه تحصیلیمیزان تاثیر سوابق تحصیلی

پایه یازدهم20

دیپلم30

پیش دانشگاهی10

مجموع60

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ?? کانال اخبار تحصیلی ?? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

مشاوره کنکور سراسری

در صورتی که قصد شرکت در کنکور سراسری 1404 را دارید، توصیه می شود که قبل از برنامه ریزی کنکور حتما از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید تا ضمن آگاهی از ضرایب هر درس، با توجه به دانش و تجربه خود به شما کمک کنند تا برنامه ریزی اصولی داشته باشید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ضرایب دروس کنکور سراسری 1404 برای تان وجود دارد و یا در مورد آمادگی کنکور با مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ضرایب دروس کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

 

منبع: ضرایب دروس کنکور سراسری 1404