سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور 1404

دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور 1404 از طریق سیستم پاسخگویی سنجش امکان پذیر می باشد. بسیاری از داوطلبان ممکن است شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را گم کرده و یا فراموش کرده باشند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد این شماره ها و لزوم داشتن آن ها در پیش برد مراحل ثبت نام کنکور، سازمان سنجش امکان بازیابی آن را در نظر گرفته است. در ادامه به توضیح کامل در مورد نحوه دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

فهرست مطالب

  • دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور 1404
    • نحوه دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور 1404 با کد ملی
    • راهنمای عضویت در سایت سنجش
    • نحوه ثبت درخواست دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور در سیستم پاسخگویی سنجش 
    • زمان لازم برای بازیابی شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور
    • مشاوره کنکور سراسری
    • سوالات متداول

دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور 1404

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، می توانند در زمان تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و ثبت نام کنکور را تکمیل نمایند. پس از ثبت نام کنکور، سایت کد داوطلبی و شماره پرونده برای هر داوطلب صادر کرده و در اختیار آنان قرار می دهد. 

حفظ و نگهداری شماره پرونده و شماره داوطلبی بسیار حائز اهمیت است چراکه بدون داشتن شماره پرونده و شماره داوطلبی امکان مراجعه مجدد به سامانه، دریافت کارت ورود به جلسه و شرکت در آزمون وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر برای پیش برد مراحل بعدی کنکور مثل دریافت نتایج و انتخاب رشته نیز به این کدها نیاز می باشد. 

در واقع می توان گفت که پس از ثبت نام کنکور داوطلبان باید تا آخرین مرحله یعنی اعلام نتایج نهایی کدهای خود را نگهدارند و بدون داشتن این دو کد داوطلبان با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

بسیاری از داوطلبان شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را فراموش می کنند؛ با توجه به احتمال بالای فراموشی این دو کد، سازمان سنجش این امکان را فراهم کرده تا داوطلبان بتوانند کد خود را بازیابی نمایند. در ادامه به توضیح کامل دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور 1404 خواهیم پرداخت. 

 

نحوه دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور 1404 با کد ملی

داوطلبانی که در کنکور سراسری ثبت نام کرده اند، باید در پایان مراحل ثبت نام، شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را دریافت نمایند و تا آخرین مراحل کنکور یعنی اعلام نتایج از آن ها برای ورود به سامانه استفاده نمایند. 

داوطلبانی که شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را فراموش کرده اند، می توانند با استفاده از کد ملی خود آن ها را بازیابی نمایند. داوطلبان باید با مراجعه به سیستم پاسخگویی سنجش و درج اطلاعات مورد نیاز که شامل کد ملی نیز می شود، درخواست بازیابی رمز عبور را بدهند. 

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی ?? تلگرام مشاوره تحصیلی ?? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

 

راهنمای عضویت در سایت سنجش

داوطلبان برای دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور 1404 خود باید از طریق سیستم پاسخگویی سنجش اقدام نمایند. برای استفاده از خدمات این سامانه لازم است که داوطلبان یکبار در سایت عضو شوند. نحوه عضویت در سامانه به صورت زیر می باشد. 

1?? با جستجو آدرس  sanjesh.org وارد سایت سنجش شوید. 

2?? از بالای صفحه آیکون تلفن را انتخاب کنید.

 

 

3?? بر روی گزینه ”ورود به سیستم پاسخگویی” کلیک کنید. 

 

 

4?? بر روی گزینه ” عضویت در سایت ” کلیک کنید. 

 

 

5?? در فرم به نمایش درآمده، اطلاعات خود را شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، تابعیت، کدملی، شماره تلفن همراه، پست الکترونیکی و … را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک نمایید.

 

 

6?? سامانه یک نام کاربری و رمز عبور به شماره تلفن همراه و ایمیلی که وارد کرده اید، ارسال می کند و می توانید از آن برای ورود به سامانه استفاده نمایید. 

 

 

نحوه ثبت درخواست دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور در سیستم پاسخگویی سنجش 

پس از عضویت در سامانه داوطلبان می توانند از نام کاربری و رمز عبور خود برای ورود به سامانه استفاده نمایند. برای دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور 1404 مجددا وارد سیستم پاسخگویی سنجش شده و مراحل زیر را انجام دهید. 

1?? با انتخاب گزینه ورود به سایت، اطلاعات خود را وارد کرده و وارد پورتال خود شوید. 

2?? از منوی سمت راست بر روی گزینه درخواست جدید کلیک نمایید. 

 

 

3?? آزمون سراسری را انتخاب کرده و گزینه جستجو را بفشارید. 

4?? گزینه دریافت شماره پرونده یا داوطلبی 1404 را انتخاب نمایید. 

5?? اطلاعات خود را بررسی کرده و گزینه تایید را انتخاب کنید تا درخواست شما ثبت شود.  

 

زمان لازم برای بازیابی شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور

داوطلبان پس از ثبت درخواست دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور 1404 باید مدتی منتظر بمانند تا درخواست آن ها بررسی شده و نتیجه برای شان ارسال شود. مشاهده نتیجه درخواست از طریق سیستم پاسخگویی و در منوی پیگیری درخواست ها امکان پذیر می باشد. 

به طور معمول دو تا سه روز کاری برای بازیابی شماره داوطلبی و شماره پرونده زمان نیاز است. توصیه می شود که داوطلبان در صورت فراموشی اطلاعات خود، ثبت درخواست برای بازیابی آن را به روزهای پایانی موکول نکنند و هرچه سریع تر اقدامات لازم را انجام دهند تا در زمان تعیین شده با مشکلی مواجه نشوند. 

 

مشاوره کنکور سراسری

داوطلبان کنکور سراسری که فرم ثبت نام خود را تکمیل کرده اند، در صورت فراموشی شماره داوطلبی و شماره پرونده، می توانند نسبت به بازیابی آن از طریق سیستم پاسخگویی سنجش اقدام نمایند. بازیابی اطلاعات معمولا در حدود 3 تا 4 روز کاری زمان خواهد برد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور 1404 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور سراسری می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. برای دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور 1404 چه باید کرد؟

    برای این منظور می توانید به سیستم پاسخگویی سنجش مراجعه کرده و پس از عضویت در سامانه درخواست خود را ثبت نمایید. 

  2. دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور 1404 چند روز زمان می برد؟

    به طور معمول برای بررسی درخواست و بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی در حدود 3 تا 4 روز زمان لازم است؟

  3. آیا بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی هزینه دارد؟

    خیر این کار به صورت کامل رایگان انجام خواهد شد. 

 

منبع: دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور 1404