سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیست رشته های بدون کنکور هنر 99

آیا شما داوطلب شرکت در کنکور سراسری گروه هنر هستید؟ آیا می دانید که می توان بدون شرکت در کنکور سراسری به ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور پرداخت؟ آیا با رشته های بدون کنکور هنر آشنا هستید؟ می دانید چه زمانی و چگونه باید برای این رشته ها ثبت نام کرد؟ برای کسب اطلاعات تکمیلی در این باره با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه لیست رشته های بدون کنکور هنر 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: لیست رشته های بدون کنکور هنر 99

رشته های بدون کنکور هنر

با توجه به افزایش ظرفیت آموزش عالی در ارائه رشته محل برای متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه ها، چند سالی است که شرایط پذیرش دانشجو بدون کنکورمهیا شده است. از سال 92 به بعد، داوطلبان ورود به دانشگاه ها می توانند سالانه دوبار برای رشته های بدون کنکور ثبت نام نمایند. پذیرش دانشجو بدون کنکور صرفا از طریق اتکا به سوابق تحصیلی داوطلب انجام می شود.

 دانشجویان متقاضی گروه هنر نیز می توانند با بررسی رشته محل های ارائه شده، برای پذیرش بدون کنکورهنر اقدام نمایند.داوطلبانی که رشته مورد علاقه ی خودشان را در میان لیست ارائه شده در دفترچه راهنما پیدا کرده اند، دیگر نیازی به ثبت نام در کنکور سراسری ندارند. اما همچنان رشته ها برتر هر زیر گروه از طریق کنکور سراسری گزینش می شوند. یکی از مزایای ثبت نام در رشته های بدون کنکور این است که داوطلبان می تواند بدون توجه به مدرک خود اقدام به انتخاب رشته نمایند.

رشته های بدون کنکور هنر / نحوه ثبت نام

ثبت نام رشته های بدون کنکور قبل از ثبت نام کنکور سراسری صورت می گیرد. متقاضیان ثبت نام در رشته های بدون کنکور، باید پیگیر اخبار از سایت  سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org باشند.

بعد از اعلام آغاز ثبت نام، داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش رجوع کرده و وارد بخش سراسری شوند.  سپس با دانلود ومطالعه دفترچه راهنما، از ضوابط ثبت نام آگاه شوند. در این مرحله لازم است داوطلبان با استفاده از کارت های بانکی، هزینه ی ثبت نام را از طریق سایت سازمان سنجش پرداخت نمایند. سپس در پنل کاربری خود، عکس خود را بارگذاری نموده و اطلاعات در خواستی را تکمیل نمایند. داوطلبان مجاز به صد رشته محل در فرم انتخاب رشته خود می باشند.بعد از تکمیل این مراحل و فشردن دکمه تائید وادامه سیستم شماره پرونده و کد رهگیری به داوطلبان ارائه می دهد. ضروری است  داوطلبان شماره پرونده و کد رهگیری دریافتی را تا پایان فرآیند ثبت نام در دانشگاه نزد خود محفوظ دارند.

لیست رشته های بدون کنکور هنر

لیست رشته های بدون کنکور هنر در مقطع کارشناسی عبارتند از:

باستان شناسی، کارگردانی تلویزیون، طراحی صنعتی، بازیگری، سینما، طراحی صحنه، هنر اسلامی، آهنگ سازی، هنرهای صناعی، نقاشی، طراحی لباس، ادبیات نمایشی، مرمت آثار تاریخی، مجسمه سازی، مرمت بناهای تاریخی، عکاسی، طراحی پارچه، کتابت و نگارگری، فرش، نقاشی ایرانی، صنایع دستی، ارتباط تصویری، نمایش عروسکی، نوازندگی موسیقی ایرانی، طراحی و ساخت طلا و جواهر، تلویزیون و هنرهای دیجیتالی

رشته های بدون کنکورهنر | روش گزینش دانشجو

گزینش دانشجو در رشته های بدون کنکور هنر تنها بر اساس معدل است. متقاضیان محدودیت تجانس ندارند. یعنی داوطلب می تواند از رشته های سایر زیرگروه ها نیز انتخاب رشته نماید. لذا  ضریب هایی با توجه به نوع دیپلم داوطلب و رشته های انتخابی وی تعیین شده است. چنانچه بین رشته انتخابی و مدرک داوطلب تفاوت وجود داشته باشد، معدل با ضرایب ارائه شده در جدول زیر لحاظ می شود.

           نوع دیپلم

 

 

گروه تحصیلی

ریاضی فیزیک علوم تجربی علوم انسانی معارف سایر عناوین دیپلم
علوم ریاضی و فنی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم تجربی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم انسانی 57.1 57.1 100 100 51.4
هنر 100 100 100 100 100
زبان 100 100 100 100 100

 نکات مهم

1- داوطلبانی که در زمان آغاز ثبت نام هنوز مشغول تحصیل در سال آخر نظام جدید آموزشی3-3-6 هستند نیز مجاز به ثبت نام در این مرحله هستند. داوطلبان باید پس از پایان سال تحصیلی و دریافت کارنامه ، معدل کتبی خویش را درج سایت سازمان سنجش درج نمایند.

2- داوطلبانی که هم در رشته های بدون کنکور قبول شده اند و هم از طریق کنکور سراسری در دانشگاه ها پذیرفته شده اند،ناچار به انتخاب هستند.زیرا هر داوطلب تنها می تواند در یک رشته محل ادامه تحصیل دهد.

3- داوطلبانی که در دوره های روزانه پذیرفته شده باشند، در سال آتی مجاز به انتخاب دوره های روزانه نمی باشند.

4- متقاضیان باید دارای یکی از مدارک زیر برای ثبت نام باشند:

  • دیپلم نظام جدید آموزشی 3-3-6
  • مدرک پیش دانشگاهی
  • دیپلم نظام قدیم
  • مدرک کاردانی موسسات آموزش عالی

5- داوطلبان باید از صحت معدل  درج شده خود اطمینان کامل داشته باشند . زیرا در صورت مغایرت اجازه ثبت نام در دانشگاه را نخواهند داشت.

6- مشمولان غایب مجاز به ثبت نام در رشته های بدون کنکور نیستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه لیست رشته های بدون کنکور هنر 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: لیست رشته های بدون کنکور هنر 99