سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب رشته هنر 99

کنکور هنر مانند کنکور زبان از گروه های آزمایشی شناور می باشد و به همین دلیل هر سال داوطلبان زیادی از سایر گروه های آزمایشی در کنکور هنر نیز شرکت می کنند و شانس خود را برای قبولی در رشته های پرطرفداری هم چون بازیگری، سینما، عکاسی و… محک می زنند.اما لازمه ی قبولی در هر یک از رشته های هنر، داشتن انتخاب رشته کنکور 99 اصولی و با دقت است.از این رو این مقاله به داوطلبان کنکور هنر کمک می کند تا انتخاب رشته ی موفقی داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 کلیک کنید. برای کسب اطلاع از ثبت نام بدون کنکور 99 کلی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته هنر 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: انتخاب رشته هنر 99

انتخاب رشته هنر | تحلیل کارنامه کنکورسراسری

اولین قدمی که هر داوطلب کنکور هنر برای انتخاب رشته باید بردارد، ارزیابی کارنامه ی کنکور خود است.لازم به ذکر است که کارنامه ی هر داوطلب به محض اعلام نتایج کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده می باشد. توصیه می کنیم مقالات آخرین رتبه و تراز قبولی در کنکور 98-99 و کارنامه قبولی در کنکور 99 را مطالعه نمایید.

  • رتبه ی کشوری

    رتبه ی کشوری به جایگاه داوطلب در میان تمام متقاضیان کنکور هنر اشاره دارد.

  • رتبه در سهمیه

    در محاسبه ی رتبه در سهمیه ی هر داوطلب، ارزیابی بر اساس داوطلبانی است که در یک سهمیه قرار دارند.به عنوان مثال داوطلبی که سهمیه ی منطقه ی یک دارد، رتبه در سهمیه ی او بر اساس تمام داوطلبان منطقه یک ارزیابی می شود.

  • رتبه در زیر گروه

    گروه آزمایشی هنر هم مانند سایر گروه های آزمایشی دارای چندین زیر گروه می باشد، که در کارنامه ی کنکور برای هر زیر گروه رتبه ی خاصی برای داوطلب ذکر شده است.این رتبه ها تاثیر زیادی در نحوه ی انتخاب رشته کنکور هنر و به دنبال آن قبولی در دانشگاه و رشته مورد نظر داوطلب دارد.
    به عنوان مثال داوطلبی که علاقه به پذیرش در رشته های نمایش و سینما را دارد، از آن جا که این قبیل رشته ها در زیر گروه چهار هنر قرار دارد، به رتبه ی خود در زیر گروه چهار توجه کند و براساس آن بستجد که می تواند در این رشته ها پذیرش شود یا خیر.

  • وضعیت مجاز بودن

    این بخش از کارنامه به داوطلب کنکور هنر اعلام می دارد که در کدام یک از دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، فرهنگیان، پیام نور و غیر انتفاعی حق انتخاب رشته دارد.

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر 99 کلیک کنید.

پذیرش رشته های هنر به چه صورت است؟

پذیرش رشته های هنر به دو صورت متمرکز و نیمه متمرکز صورت می گیرد.آن دسته از رشته هایی که پذیرش آن ها به صورت نیمه متمرکز می باشد، علاوه بر شرکت در آزمون سراسری، نیاز با شرکت در آزمون عملی هم دارند.این رشته ها عبارت است از ادبیات نمایشی ، مجسمه‌ سازی ، موسیقی ایرانی و جهانی ، کتابت و نگارگری ، آهنگسازی ، بازیگری ( کارگردانی ) ، طراحی صحنه ، نمایش عروسکی و عکاسی .
پذیرش رشته های متمرکز فقط بر اساس آزمون سراسری می باشد .مانند رشته های صنایع دستی، فرش، مرمت آثار تاریخی و…
برای انتخاب رشته های نیمه متمرکز از نظر تعداد هیچ محدودیتی ندارید ، فقط توجه داشته باشید که نهایتا برای مصاحبه یا آزمون عملی دو رشته نیمه متمرکز از شما دعوت به عمل خواهد آمد.

انتخاب رشته هنر | آخرین رتبه قبولی

یکی از نکاتی که در انتخاب رشته به داوطلبان کنکور هنر کمک می کند، اطلاع پیدا کردن از رشته و دانشگاه آخرین داوطلبانی که با رتبه و تراز مشابه وی موفق به راه یابی به دانشگاه شده اند. داوطلب هنگامی که از آخرین قبولی های سال گذشته اطلاع پیدا می کند، می تواند انتخاب رشته ی دقیق تری داشته باشد.
این کار تنها به وسیله ی استفاده از نرم افزار های خاص میسر است. هم چنین داوطلب باید توجه داشته باشد که تمامی این نرم افزار ها معتبر نیستند و نباید به همه ی آن ها اعتماد کرد. توصیه می کنیم مقالات زیر را قبل از انتخاب رشته مطالعه نمایید :

رشته های بدون کنکور 99

لیست رشته های دانشگاهی کنکور هنر 99

لیست رشته های بدون کنکور هنر 99

اولویت بندی انتخابها

هر داوطلب کنکور هنر مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل می باشد، که اگر فقط در کنکور هنر شرکت کرده باشد، تمامی این 150 انتخاب باید به رشته های هنر اختصاص یابد. حال اگر در کنکور گروه آزمایشی دیگری هم شرکت کرده باشد، باید این 150 انتخاب را با رشته های هر دو گروه آزمایشی بچیند و مبنای آن را هم علاقه در نظر بگیرد.
در نحوه ی چیدمان کد رشته محل های کنکور هنر نکات زیر را رعایت کنید.انتخاب های خود را به دسته ی خوش بینانه،واقع بینانه و بدبینانه تقسیم کنید.

  • در دسته ی اول که یک چهارم فرم انتخاب رشته به آن اختصاص دارد، رشته هایی را قرار دهید که احتمال قبول شدن در آن بسیار کم است.
  • در دسته ی دوم که مهم ترین قسمت فرم انتخاب رشته است و یک دوم از تعداد انتخاب ها را شامل می شود، رشته هایی را قرار دهید که با توجه به رتبه و ترازتان به احتمال زیاد در آن قبول خواهید شد.
  • دسته ی سوم از انتخاب های شما باید انتخاب های بدبینانه باشد. این انتخاب ها شامل رشته هایی می شود که به احتمال بسیار زیاد در آن ها قبول می شوید.

کلام آخر

حال اگر باز هم سوالی در رابطه با انتخاب رشته هنر داشتید، می توانید برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته هنر 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: انتخاب رشته هنر 99