سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد 99

در سالهای اخیر با ادغام کنکور ارشد سراسری و آزاد در مراحل مختلف آزمون سوالاتی برای داوطلبین ایجاد شده است. یکی از این سوالات در مورد زمان و نحوه اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد است. کنکور کارشناسی ارشد دارای دو مرحله است، مرحله اول برگزاری آزمون، اعلام نتایج کنکور ارشد 99 و در نهایت انتخاب رشته است. مرحله دوم یا نهایی اعلام نتایج انتخاب رشته یعنی اعلام کدرشته محل قبولی داوطلب است. تا برگزاری آزمون و انتشار کارنامه اولیه زیر نظر سازمان سنجش و بصورت مشترک با سراسری است. اما از انتخاب رشته تا اعلام نتایج نهایی بصورت جداگانه برگزار می شود. در این مقاله به نتایج ارشد آزاد، زمان و نحوه دریافت آنها می پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد 99

نتایج ارشد دانشگاه آزاد | نتایج اولیه

کارنامه نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 99 شامل درصدها، رتبه و تراز می‌باشد. داوطلبین در این مرحله اقدام به انتخاب رشته می‌کنند. کارنامه اولیه برای سراسری و آزاد مشترک است.

در انتهای این کارنامه کد دسترسی به دانشگاه آزاد قرار داده شده است. داوطلبین با استفاده از این کد در سامانه دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org بقیه مسیر را طی میکنند.

زمان اعلام نتایج اولیه ارشد دانشگاه آزاد

با توجه به ادغام آزمون کارشناسی ارشد، کارنامه اولیه توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود. این کارنامه 13شهریور منتشر شد. از این مرحله به بعد مسیر دانشگاه های آزاد و سراسری جدا می‌شود.

در این مرحله داوطلبان با ورود به سامانه سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org و با استفاده از اطلاعات کاربری خود وارد پرتال شخصی خود شده و می توانند کارنامه اولیه خود شامل درصدها، تراز و رتبه خود در هر یک از زیرگروه ها را مشاهده نمایند.

همچنین داوطلبانی که نسبت به نتیجه کارنامه اولیه خود معترض هستند می‌توانند مراتب اعتراض خود را به سازمان سنجش اعلام نمایند.

اعتراض به نتایج اولیه ارشد دانشگاه آزاد

داوطلبین می‌توانند نسبت به برخی از مواردی که در کارنامه وجود دارد اعتراض کنند. این موارد بصورت پیش فرض توسط سازمان سنجش تهیه شده است. داوطلبین با ورود به بخش سیستم پاسخگویی سازمان سنجش می‌توانند یکی از گزینه‌های اعتراض را انتخاب نمایند.

داوطلبین معترض در بازه 13-18 شهریورماه با ورود به سایت سازمان سنجش و از قسمت سیستم پاسخگویی می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

داوطلبین پس از بررسی کارنامه اولیه می‌بایست اقدام به انتخاب رشته کنند. قبل از انجام انتخاب رشته رعایت دو نکته ضروری است.

  1. دانلود و مطالعه کامل دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99
  2. آگاهی از اشتباهات رایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99

داوطلبان متقاضی تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می‌توانند با ورود به سایت سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد و با استفاده از اطلاعات کاربری و کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام به انتخاب رشته نمایند.

راهنمای جامع انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99

نتایج ارشد دانشگاه آزاد | نتایج نهایی

در این مرحله نتیجه انتخاب رشته یا کدرشته محل قبولی داوطلب اعلام می‌شود. داوطلبین بصورت اینترنتی می‌توانند دانشگاه محل قبولی خود را مشاهده کنند. این نکته لازم به ذکر است که این نتایج توسط سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org به اطلاع داوطلبین می‌رسد.

داوطلبین برای مشاهده نتایج نهایی نیاز به اطلاعات کاربری خود دارد تا وارد سایت شوند. در صورتی که اطلاعات را فراموش کرده یا قصد بازیابی آن را دارید؛ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری  را مطالعه بفرمایید.

زمان اعلام نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد

سال گذشته نتایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد طی هفته دوم شهریورماه اعلام شد. امسال با توجه به تغییرات پیش آمده در زمان‌بندی آزمون‌ها زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد آزاد 99 بصورت دقیق مشخص نیست.

به محض اعلام نتایج یا اطلاعیه قطعی در مورد زمان اعلام نتایج این مقاله بروزرسانی خواهد شد. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 و اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 99 کلیک کنید.

اعتراض به نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد

همانند کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 99 داوطلبین می‌توانند نسبت به کد رشته قبولی کارنامه نهایی خود نیز معترض باشند. داوطلبان معترض طی سالهای گذشته توسط دانشگاه آزاد از سه راه برای ثبت اعتراض و بررسی سوالات خود برخوردار بودند:

  1. بخش پاسخگویی به سوالات در سامانه azmoon.org
  2. تماس با مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاداسلامی به شماره 4743-021
  3. مراجعه حضوری به ستاد پاسخگویی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس تهران، انتهای بزرگراه شهیدستاری، میدان دانشگاه، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

نکته دیگر درباره اعلام نتایج نهایی، انتشار کارنامه سبز می‌باشد. بعد از اعلام نتایج، کارنامه سبز برای بررسی اولویت‌های بعدی داوطلبین منتشر می‌شود. که می‌تواند پساخگوی بسیاری از ابهامات باشد. برای اطلاع از اعتراض به نتایج کنکور ارشد 99 کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد 99