سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

پس از ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، داوطلبان در یک آزمون یکپارچه که از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند. پس از اعلام نتایج اولیه، دانشگاه آزاد با انتشار دفترچه از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، کد رشته محل های ارائه شده را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. در ادامه این مطلب به موضوع دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

پس از اعلام نتایج اولیه داوطلبان در قالب کارنامه، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند بوسیله کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 درج شده در کارنامه اولیه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام کنند.

قابل ذکر است فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های سراسری به صورت مجزا از یکدیگر انجام می‌شود به طوری که داوطلبان مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد بایستی دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 را از سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org دریافت کنند و سپس نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند. برای مشاهده انتخاب رشته کنکور سراسری 99 و تراز قبولی دانشگاه آزاد 99 کلیک کنید.

چند نکته مهم پیرامون انتخاب رشته آزاد 99

  • نکته اول: داوطلبانی که مایل به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد هستند باید پس از دریافت دفترچه و استخراج کد رشته محل‌های مورد نظر، برای ثبت آن در سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، هزینه جداگانه پرداخت کنند.
  • نکته دوم: هر داوطلب می‌تواند حداکثر صد کد رشته محل در فرم انتخاب رشته مربوطه الویت بندی و ثبت نماید.برای مشاهده و دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 کلیک کنید
  • نکته سوم: داوطلبانی که در چند گروه آزمایشی، در کنکور سراسری شرکت کرده اند، باید کد رشته محل های تمامی زیرگروه ها را بصورت ترکیبی در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد قرار دهند.

دفترچه انتخاب رشته آزاد 99

کارنامه اولیه داوطلبان کنکور سراسری 30 شهریور از طریق سایت سازمان سنجش منتشر شد. طبق اطلاعیه سازمان سنجش داوطلبان پذیرش در دانشگاه آزاد می توانند در تاریخ، 5 الی 11 مهر به انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 بپردازند. مرکز دانتل برای شما عزیزان لینک دانلود دفترچه را برای شما قرار داده تا به آسانی این دفترچه را دریافت نمایید. در لینک زیر می توانید دفترچه انتخاب رشته آزاد 99 را دانلود نمایید. برای دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 کلیک کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته آزاد 99

طی سالهای گذشته، معمولا پس از انتشار نتایج اولیه، دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 به صورت مجزا از دانشگاه سراسری، از سایت مربوطه منتشر می‌شد. در سال جاری به دلیل شرایط کرونایی، زمان برگزاری آزمون کنکور سراسری و در پی آن زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 به تعویق افتاده است. برای مطالعه مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد کلیک کنید.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد براساس سوابق تحصیلی

علاوه بر انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق کنکور سراسری، داوطلبان می‌توانند براساس سوابق تحصیلی و بدون شرکت در کنکور نیز برای تحصیل وارد دانشگاه آزاد شوند.

تحصیل بدون کنکور در دانشگاه آزاد دارای شرایط خاصی است. بسیاری از رشته های پرمتقاضی مثل پزشکی جذب دانشجو بصورت بدون کنکور ندارند. اما بسیاری از رشته های دیگر را می توان بصورت بدون کنکور شرکت کرد.

بخوانید: رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام به جذب دانشجو می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

رشته های کنکور ریاضی دانشگاه آزاد 99 | لیست رشته های دانشگاهی ریاضی

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99