سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین رتبه و تراز قبولی رشته فلسفه 98-99

درست است که رشته های حقوق و روانشناسی در میان رشته های علوم انسانی طرفداران زیادی دارد، اما باز هم هستند عده ای که علاقه مند به قبولی در رشته ی فلسفه باشند.این دسته از داوطلبان برای آن که بتوانند انتخاب رشته ی موفقی داشته باشند و در رشته ی مورد علاقه ی خود پذیرش شوند، بایستی از آخرین رتبه و تراز مورد نیاز برای قبولی در رشته ی فلسفه در دانشگاه ها را مورد بررسی قرار دهند.در حقیقت داوطلب علاقه مند به پذیرفته شدن در رشته فلسفه باید بداند در سال قبل داوطلبان با چه رتبه و ترازی در این رشته قبول شده اند.به همین علت این مقاله به رتبه و تراز برای قبولی در رشته ی فلسفه می پردازد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

داوطلبانی که به دنبال اطلاعات دقیق تر و کامل تری از کارنامه های قبولی در رشته فلسفه هستند می توانند با تیم مشاوره ،برنامه ریزی و انتخاب رشته مرکز مشاوره تحصیلی دانتل از طریق شماره تلفن 02126295595 تماس حاصل نمایند.

منبع: آخرین رتبه و تراز قبولی رشته فلسفه 98-99

معرفی رشته فلسفه

فلسفه یکی از رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی است که موضوعاتی که مربوط به هستی و آگاهی انسان است، را مورد مطالعه قرار می دهد.در دانشگاه های مختلف کشور ما رشته فلسفه در معنای عام آن به فلسفه غرب می‌پردازد و رشته الهیات گرایش فلسفه اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی را مورد بررسی قرار می‌دهد.در حقیقت ارائه ی این رشته در دانشگاه های مختلف به این منظور می باشد که افرادی که موفق به فارغ التحصیلی در این رشته می شوند، افرادی صاحب نظر باشند و بتوانند در زمینه های مختلف حرفی برای گفتن داشته باشند.

بازار کار رشته فلسفه

افرادی که موفق به فارق التحصیلی از رشته ی فلسفه می شوند، هم می توانند در دایرت المعارف ها مشغول شوند و هم در مراکز پژوهشی مانند پژوهشگاه علوم انسانی.به علاوه می توانند آینده ی خود را در صندلی استادی یا معلمی فلسفه بیابند.

رتبه و تراز قبولی فلسفه | ظرفیت دانشگاه ها

در میان دانشگاه هایی که برای رشته ی فلسفه ظرفیتی در نظر گرفته اند، دانشگاه های نوبت روزانه بیشترین ظرفیت را به آن اختصاص داده اند.پس از آن نیز دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی برای ارائه این رشته ظرفیت هایی را در نظر گرفته اند.لازم به ذکر است عمدتا دانشگاه های پیام نور پردیس خودگردان برای رشته ی فلسفه ظرفیتی در نظر نمی گیرند.

رتبه و تراز قبولی فلسفه | قبولی رشته فلسفه

همواره داوطلبان گروه آزمایشی انسانی در میان سایر گروه ها تعداد کمتری دارند و به جرئت می توان گفت برای هر داوطلبی که در کنکور انسانی شرکت می کند به صورت میانگین دو صندلی خالی در دانشگاه های سطح کشور وجود دارد.

رتبه و تراز قبولی فلسفه | ضریب دروس

فلسفه در زیر گروه یک رشته ی انسانی قرارا دارد، که در این زیرگروه دروس زبان و ادبیات فارسی و عربی دارای بالاترین ضریب یعنی ضریب چهار هستند.بنابراین اگر داوطلب انسانی قصد قبولی در رشته ی فلسفه را داشته باشد، باید بداند که در دروس زیر گروه یک رشته ی انسانی و به خصوص دروس زبان و ادبیات فارسی و عربی که دارای بیشترین ضرایب هستند، درصد بالایی در کنکور کسب کند.

ضرایب سایر دروس این زیر گروه عبارت است از ریاضی (با ضریب 2)، اقتصاد‌ (با ضریب 1)، زبان و اد‌بیات فارسی (با ضریب 4)، زبان عربی (با ضریب 4)، تاریخ و جغرافیا (با ضریب 1)، علوم اجتماعی (با ضریب 1)، فلسفه و منطق (با ضریب 3)، روانشناسی (با ضریب 1) .
بنابراین دروس و ضرایب آن ها در قبولی رشته ی مورد نظر اهمیت ویژه ای دارد. به زبان ساده ضریب، میزان اهمیت درس برای قبولی در آن رشته است. به عنوان مثال درسی که در یک زیرگروه ضریب 4 دارد، میزان اهمیت آن بیشتر از درسی است که ضریب آن 3 است.

رتبه و تراز قبولی فلسفه

در جدول زیر می توانید رتبه وتراز لازم برای قبولی در رشته ی فلسفه در دانشگاه های دولتی را به تفکیک سهمیه مناطق مشاهده کنید و سپس بر اساس این رتبه ها، انتخاب رشته ی موفقی با توجه به کارنامه خود در راستای قبولی در رشته ی فلسفه داشته باشید.

آخرین رتبه در منطقه سه آخرین رتبه در منطقه دو آخرین رتبه در منطقه یک ظرفیت رشته نام دانشگاه
1149 1222 330 30 داانشگاه تهران
_ _ 1642 30 دانشگاه شهید بهشتی تهران
5284 3038 2588 26 دانشگاه علامه طباطبایی تهران
_ _ 4133 18 دانشگاه تهران(محل تحصیل قم)
8798 _ 5468 30 دانشگاه خوارزمی (محل تحصیل کرج)
_ _ 3792 30 دانشگاه علامه طباطبایی (شبانه)
4897 _ 2945 30 دانشگاه اصفهان
_ _ 7248 25 دانشگاه تبریز
_ 16540 _ 40 دانشگاه آیت اله حایری
_ 9853 7232 30 دانشگاه امام خمینی قزوین
11483 12115 _ 30 دانشگاه شهید چمران اهواز

 

داوطلبانی که به دنبال اطلاعات دقیق تر و کامل تری از کارنامه های قبولی در رشته فلسفه هستند می توانند با تیم مشاوره ،برنامه ریزی و انتخاب رشته مرکز مشاوره تحصیلی دانتل از طریق شماره تلفن 02126295595 تماس حاصل نمایند.

منبع: آخرین رتبه و تراز قبولی رشته فلسفه 98-99