سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه کلاس درسی سایت همگام

سایت همگام سایتی  است که در جهت آسان سازی انجام انواع مختلف امور دانشجویی طراحی و اجرا شده است. در سال‌های گذشته دانش آموزان، والدین و معلمان برای انجام امور مربوط به مدرسه مجبور به مراجعه حضوری به مدارس بودند. این نوع از انجام فعالیت‌ها موجب اتلاف وقت و انرژی می‌شد. در سال‌های اخیر با راه‌اندازی سایت همگام شرایط راحتی برای دانش آموزان، والدین و معلمان فراهم شده است. تمام دانش آموزان دوره اول متوسطه قادر هستند تا با مراجعه به سایت همگام از خدمات این سامانه بهره ببرند. یکی از کاربردی‌ترین خدماتی که سامانه همگام ارائه می‌دهد، ارائه برنامه کلاس درسی است. در این مقاله مزایا و نحوه مشاهده برنامه کلاس درسی در سایت همگام hamgam.medu.ir شرح داده شده است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه برنامه کلاس درسی سایت همگام می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: برنامه کلاس درسی سایت همگام

زمان دریافت برنامه کلاس درسی از سایت همگام

با شروع هر نیمسال تحصیلی، برنامه درسی مربوطه تنظیم شده و در سایت همگام قرار داده می‌شود. بدین ترتیب دانش آموزان با آغاز هر نیمسال تحصیلی می‌توانند وارد سامانه شده و برنامه درسی خود را دریافت کنند. لازم به ذکر است که تمام دانش آموزان موظف هستند تا مطابق با برنامه درسی خود در مدارس و در کلاس‌های درسی خود شرکت کنند.

گاهی ممکن است در طول سال تحصیلی بخش‌هایی از برنامه درسی تغییر یابد. در این صورت مدیریت مدرسه برنامه درسی جدید را در سامانه همگام قرار خواهد داد. در اینگونه شرایط، اطلاعیه‌هایی در رابطه با تغییر برنامه درسی از طرف مدرسه اعلام خواهد شد. با تغییر برنامه کلاس درسی، دانش آموزان موظف به دریافت برنامه درسی جدید هستند. به طور معمول تغییر برنامه کلاس درسی به طور شفاهی توسط مدیر یا معاون به دانش آموزان ابلاغ می‌شود. در غیر این صورت نیز می توان اطلاعیه‌های مربوطه را از طریق تابلوی اعلانات مدرسه محل تحصیل دریافت کرد.

بخوانید: نحوه ورود به سایت همگام

نحوه مشاهده برنامه کلاس درسی در سایت همگام

دانش آموزان پایه هفتم، هشتم و نهم همگی مجاز به دریافت برنامه کلاس درسی خود به صورت اینترنتی هستند. در ادامه نحوه مشاهده برنامه کلاس درسی در سایت همگام به ترتیب مراحل ارائه شده است.

  1. مراجعه به سایت همگام: اولین گام برای دریافت برنامه کلاس درسی مراجعه به سایت همگام به نشانی hamgam.medu.ir است. دانش آموزان با درج این آدرس در موتور جستجو می‌توانند به سامانه همگام دسترسی داشته باشند.
  2. ورود به سامانه: ورود به سامانه همگام تنها برای افرادی که سهمی در این سامانه دارند امکان‌پذیر است. اطلاعاتی که برای ورود به سامانه همگام مورد نیاز است، شامل کد ملی داوطلب و رمز عبور همگام است. رمز عبور همگام از طرف مدیریت مدرسه در اختیار دانش آموزان قرار داده می‌شود.
  3. ورود به بخش برنامه کلاس درسی: پس از ورود به سامانه همگام ورود به بخش‌های مختلف این سامانه امکان‌پذیر خواهد بود. برای دسترسی به برنامه کلاس درسی انتخاب گزینه «برنامه کلاسی دانش آموز» لازم است.
  4. انتخاب نوع برنامه درخواستی: برنامه کلاسی دانش آموزان هر پایه تحصیلی در سه نوع روزانه، هفتگی و ماهانه تنظیم و ارائه شده است. دراین مرحله داوطلبان در سمت راست و بالای سایت سه گزینه «روز»، «هفته» و «ماه» را مشاهده خواهد کرد. با انتخاب هر یک از این گزینه‌ها، برنامه کلاسی مربوطه نمایش داده خواهد شد.
  5. دریافت برنامه کلاسی: زمانی که برنامه کلاسی نمایش داده می‌شود، دانش آموز می‌تواند از آن پرینت دریافت کند. ضروری است که حضور دانش آموز در مدرسه مطابق با این برنامه‌های کلاسی باشد.

یکی از نکات مثبت دریافت برنامه کلاس درسی از سامانه همگام این است دانش آموز در هر زمانی که مایل باشد می‌تواند به این سامانه مراجعه کرده و برنامه مربوطه را دریافت کند.

مشاهده برنامه کلاس درسی در سایت همگام | اهمیت دریافت برنامه کلاس درسی

سال‌های گذشته دانش آموزان برنامه درسی خود را با مراجعه به مدرسه و به صورت کتبی دریافت می‌کردند. بدیهی است که این روش یک روش سنتی بود و می‌توانست دانش آموزان را دچار خطا کند. اما امروزه تمام برنامه‌های کلاسی مدارس به صورت اینترنتی ارائه می‌شوند.

از مزایای دریافت برنامه کلاس درسی به صورت اینترنتی این است که تمام دانش آموزان، والدین و معلمان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. برنامه کلاس درسی برای پایه‌های مختلف به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه تنظیم شده و در سایت همگام بارگذاری می‌شوند. هریک از داوطلبان با داشتن رمز عبور همگام مجاز به ورود به سامانه و دریافت این برنامه‌ها خواهند بود.

البته علاوه بر برنامه کلاس درسی، خدمات و امکانات دیگری نیز توسط سایت همگام ارائه می‌شود. این نوع از ارائه خدمات موجب شده است تا داوطلب بدون هیچگونه دردسری فعالیت‌های دانش آموزی خود را به انجام برساند.

بخوانید: رمز عبور سامانه همگام

سایر خدمات سامانه همگام hamgam.medu.ir

ارائه برنامه کلاس درسی تنها یکی از خدمات مهم و کاربردی سایت همگام است. در کنار این ویژگی، سایت همگام در رابطه با فعالیت‌های دیگر نیز به کار برده می‌شود که در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده ایم.

  • هدایت تحصیلی: فرایند هدایت تحصیلی مهمترین فعالیت برای دانش آموزان پایه نهم است. داوطلبان فرصت دارند که از طریق سامانه همگام فرم‌های مربوط به هدایت تحصیلی را دریافت و تکمیل کنند. علاوه براین، نتایج هدایت تحصیلی نیز همزمان با کارنامه پایان ترم در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.
  • دریافت کارنامه: کارنامه تحصیلی دانش آموزان هم به صورت حضوری با مراجعه به مدرسه و هم به صورت اینترنتی با مراجعه به سایت همگام قابل دریافت است. لازم به ذکر است که علاوه بر کارنامه نهایی، کارنامه هفتگی دانش آموز نیز در سایت همگام بارگذاری می‌شود. علاوه بر دانش آموزان، والدین نیز می‌توانند به این کارنامه‌ها دسترسی داشته باشند.
  • شرکت در آزمون‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات: به طور معمول در طول هر نیمسال تحصیلی، سازمان سنجش اقدام به برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی، آزمون‌های مشاوره‌ای و مسابقات و جشنواره‌ها می‌کنند. دانش آموزان با مراجعه به سایت همگام امکان ثبت نام در این آزمون‌ها را خواهند داشت.
  • تکالیف: بخش تکالیف بخشی است که در آن معلمان تکالیف خاصی را قرار می‌دهند تا دانش آموز به انجام آن بپردازند. دانش آموزان و معلمان با مراجعه روزانه به بخش تکالیف می‌توانند آن را دریافت کنند.
  • انضباطی و تشویقی: تمام عملکردهای تحصیلی، انضباطی و تشویقی دانش آموزان از طریق سایت همگام قابل دسترس است. والدین با مراجعه به سایت همگام و بخش مربوطه می‌توانند از شرایط انضباط فرزندان خود آگاه شوند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: آزمون مشاوره ای سایت همگام

برای دریافت مشاوره در زمینه برنامه کلاس درسی سایت همگام می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: برنامه کلاس درسی سایت همگام